لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

چگونه از فاسد شدن ارده جلوگیری کنیم؟

ارده محصولی خالص و مقوی است که از دانه های کنجد تهیه می شود. این محصول کنجدی را می توان در تمام وعده و میان وعده های روزانه خود مخصوصا در وعده صبحانه استفاده کنید. اکنون درمقاله زیر می خواهیم درمورد شرایط نگهداری ارده وعلائم خراب و فاسد بودن آن برای شما همراهان عزیز توضیحاتی بدهیم؛ پس ما را در این امر همراهی کنید.

خرید روغن کنجد اردکان

نحوه نگهداری کردن از ارده برای جلوگیری از فاسد شدن


ارده مانند دیگر مواد خوراکی نحوه نگهداری مخصوص به خود دارد. از آنجایی که در ساختار ارده اسیدهای چرب محلول وجود دارد آن را باید در جای خشک و خنک ودور از نور آفتاب و گرما نگهداری کرد. اگر ارده در زیر تابش مستقیم نور قرار گیرد اکسید می شود که این امر موجب می شود ارده خاصیت خود را از دست بدهد. بنابراین از مهم ترین نکات برای نگهداری کردن از ارده ایجاد محیط خنک برای آن است.
اکثر موادغذایی ها بعد از گذشت مدتی با قرار گرفتن در شرایط مختلف خراب و فاسد می شوند و دیگر قابل مصرف نیستند. با این وجود مصرف آن باعث بروز اکثر بیماری ها می شود. ارده هم مانند دیگر موادغذایی بعد از گذشت مدتی و با قرار گرفتن در مقابل نور غیرقابل مصرف می شود ولی اگر شرایط نگهداری آن را رعایت شود می توان تا یکسال آن را مصرف کرد.


زمانی که به مدت طولانی از ارده استفاده نکنید روغن سطح روی آن را فرا می گیرد که این هیچ ربطی به فاسد شدن و نامرغوب بودن آن ندارد. این امر به دلیل استفاده نکردن طولانی مدت از آن است و توصیه می کنیم که قبل از مصرف مجدد، حتما ارده و روغن روی سطح آن را را باهم به خوبی مخلوط کنید. برای دو فاز نشدن مجدد ارده توصیه می کنیم هفته ای دوبار ارده را با یک قاشق تمیز و خشک هم بزنید.


خرید روغن کنجد

نکاتی که برای نگهداری از ارده در بالا گفته شد بسیار مهم و ضروری هستند و اگر به این نکات اهمیت داده ندهید کیفیت و مواد مغذی ارده شما از بین می رود. امیدواریم که این مقاله مورد استفاده و توجه شما همراهان عزیز قرار بگیرد و خوشحال می شومی از اینکه نظرات و گیشنهادات خود را با ما درمیان بگذارید.

پیشنهاد میکنیم از مقاله با مصرف محصولات کنجدی، کلسیم مورد نیاز خود را جذب کنید دیدن فرمایید


خرید حلوا ارده یزد



 

روغن کنجد و مزایای آن






 

ارده و خواص آن

 





 

حلواارده و خواص آن

 



تعداد نظرات : 0