لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

تفاوت روغن کنجد بکر با روغن کنجد تصفیه شده + خواص آنها

در مقالات قبلی منتشر شده از وب سایت ترنگ، درمورد روغن کنجد و روغن کنجد بکر توضیحات کاملی بیان شد. در این مقاله قصد داریم ابتدا توضیح مختصری درمورد روغن کنجد بکر و روغن کنجد تصفیه شده ارائه داده سپس به تفاوت های موجود بین این دو بپردازیم. ما را تا انتهای این مقاله همراهی فرمایید.


روغن کنجد بکر ( بابو )، روغنی طبیعی برای مقابله با پیری


روغن کنجد بکر غنی از فراسودمند سزامین و سزامول می باشد. به همین دلیل این نوع روغن می تواند با سلول های عوامل پیری مقابله کند و مانع از آسیب های اکسیداتیو نظیر کبد، سرطان، بیماری های قلبی و عروقی، اختلالات عصبی و دردهای مزمن عضلات شود.
برای بهره مند شدن از خواص و عطر و طعم روغن کنجد بکر، می توانید از آن در سالاد، پخت و پز و سرخ کردنی های سطحی ( در درجه حرارت ملایم ) استفاده نمایید.
روغن کنجد بکر در مقایسه با روغن کنجد تصفیه شده از خواص و ویتامین های بیشتری برخوردار است. ویتامین E، ویتامین ب1، ویتامین ب 2، ویتامین ب 3، ویتامین ب 5، ویتامین ب 6 و توکوفرول ها ( آنتی اکسیدان های سلامتی بخش ) برخی از ویتامین های موجود در روغن کنجد می باشند.
ویتامین E موجود در روغن کنجد علاوه بر اینکه برای جلوگیری از آلزایمر و آب مروارید چشم بسیار مفید است؛ منبع مناسبی از کلسیم، آهن، فسفر و منیزیم نیز می باشد.
روغن کنجد سرشار از ترکیبات فراسودمند است. بنابراین از آن می توانید علاوه بر مصارف خوراکی، در ماساژ درمانی، حفظ شادابی و سلامت پوست و یا برای مراقبت از دندان هایتان به عنوان دهان شویه نیز استفاده نمایید.
روغن کنجد تصفیه شده ( بی‌بو )
تصفیه کردن روغن کنجد فرآیندی است که طی انجام مراحل تولید، ناخالصی های موجود در آن نظیر موم ها، فلزات سنگین، مواد مولد عطر و بو، اسیدهای چرب آزاد، رنگدانه ها و ... از روغن جدا می گردند.
روغن کنجد بکر حاوی طعم و بوی کنجد است که همین امر موجب ناخوشایندی برخی از افراد می شود ما به این دسته از افراد روغن کنجد تصفیه شده را توصیه می کنیم. از آنجایی که روغن کنجد تصفیه شده بدون هیچ گونه ناخالصی تهیه و تولید می شود بنابراین هیچگونه طعم و یا بوی نامطبوعی نخواهد داشت.
روغن کنجد تصفیه شده در مقایسه با روغن کنجد بکر، در برابر حرارت بسیار پایدار تر است. زیرا درون روغن بکر ناخالصی هایی موجود است که موجب تیرگی، کف کردن و یا ایجاد رسوب در هنگام حرارت دادن روغن می شود. بنابراین پایداری روغن کنجد بکر در برابر حرارت بالا در هنگام سرخ کردن کاهش می یابد.


خرید روغن کنجد بکر

تفاوت روغن کنجد بکر با روغن کنجد تصفیه شده:


1- مهمترین تفاوت روغن کنجد بکر با روغن کنجد تصفیه شده در نحوه تولید آنهاست. روغن کنجد بکر توسط دستگاه های پرس سرد و در دمای حداکثر 45 درجه سانتی گراد و روغن کنجد تصفیه شده با دستگاه پرس گرم و در دمای بیش از 80 درجه سانتی گراد تهیه و تولید می گردند.


2- از آنجا که روغن کنجد بکر در دمای پایین و بدون هیچگونه افزودنی شیمیایی تولید می گردد بنابراین روغنی کاملا طبیعی و خالص با عطر و طعم مطبوع کنجد و سرشار از خاصیت است در صورتی که روغن کنجد تصفیه شده در مقایسه با این روغن عاری از هرگونه عطر و طعم می باشد و از خواص کمتری نیز برخوردار است.


3- از لحاظ قیمت روغن کنجد بکر گران تر از روغن کنجد تصفیه شده می باشد.


4- روغن کنجد تصفیه شده نسبت به روغن کنجد بکر از عمر طولانی تری برخوردار است.


خرید ارده یزد

کلام آخر
درمقاله فوق ابتدا درمورد روغن کنجد بکر و روغن کنجد تصفیه شده توضیحاتی داده شد سپس به تفاوت های موجود بین آنها پرداختیم.
هدف ما از انتشار این مقاله کمک به افزایش اطلاعات و سلامتی شما سروران گرامی است و امیدواریم که محصولات کنجدی ترنگ را در سبد کالایی خود قرار دهید.
از اینکه نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه تمامی مقالات منتشر شده از وب سایت ترنگ با ما درمیان بگذارید تا ما با بهره مند شدن از آنها بتوانیم خدمات بهتروموثر تری را به شما عزیزان ارائه دهیم سپاسگزاریم.
پیشنهاد میکنیم از مقاله تفاوت ارده و حلواارده دیدن فرمایید

خرید اینترنتی حلوا ارده یزد



 

روغن کنجد و مزایای آن






 

ارده و خواص آن

 





 

حلواارده و خواص آن

 



تعداد نظرات : 0