لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

روش استفاده از روغن کنجد برای عملکردهای متفاوت بدن(قسمت دوم)

همانطور که در مقالات منتشر شده ی قل ذکر کردیم، استفاده از روغن کنجد در زندگی روزمره خود از تاثیرات مثبی برخوردار است؛.(روش استفاده از روغن کنجد برای عملکردهای متفاوت بدن)
اکنون قصد داریم با انتشار این مقاله، به موضوع مقاله منتشر شده ی قبل بپردازیم و اطلاعاتی در زمینه ی طریقه استفاده از روغن کنجد در عملکرد های متفاوت بدن ، در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهیم. پس جهت کسب اطلاعات در این زمینه، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید:


تجربه ی یک خواب راحت با استفاده از روغن کنجد:


بی خوابی به معنای اختلال در خواب فرد است. ممکن است برخی افراد خواب راحت نداشته باشند. اختلال بی خوابی بر اساس عوامل مختلفی همچون استرس، مواد غذایی، اضطراب و... رخ می دهد. استفاده از روغن کنجد میتواند برای درمان این نوع اختلال مفید واقع شود و کمک کند تا فرد یک خوب با آرامش تجربه نماید.


طریقه ی مصرف روغن کنجد برای درمان بی خوابی:


بهتر است برای درمان بی خوابی شبانه، کف پاهای خود را با مقداری روغن کنجد ماساژ نمائید. سپس با پوشیدن جوراب کمک کنید تا روغن بر اثر گرما و رطوبت، جذب پوست گردد.


جوان سازی پوست با استفاده از روغن کنجد:


روغن گیاهی کنجد سرشار از املاح متفاوتی همچون ویتامین E می باشد .همچنین از خواص با ارزشی همچون آنتی اکسیدان بالا برخورداراست. جالب است بدانید ویتامین E از اهمیت بالایی برای پوست برخوردار می باشد و به عنوان نوعی لیفت کننده طبیعی عمل می کند. همچنین خواص آنتی اکسیدان موجب تقویت عملکرد کلاژن سازی پوست می گردد. در نتیجه استفاده از این روغن گیاهی برای پوست، مانند یک معجزه عمل میکند.


طریقه استفاده از روغن کنجد برای پوست:


بهتر است به منظور پیشگیری از پیری و افتادگی پوست خود، با مقداری روغن کنجد به مدت 5 الی 10 دقیقه پوست خود را ماساژ دهید تا به با گذر زمان تاثیر شگفت انگیز آن را ببینید. همچنین لازم به ذکر است استفاده از این روغن گیاهی برای پوست باید به طور مداوم صورت گیرد تا معجزه نماید.(جهت خرید اینترنتی روغن کنجد کلیک کنید)


درمان آفتاب سوختگی با استفاده از روغن کنجد:


به نوعی التهاب پوستی که هنگام برخورد طولانی مدت نور خوشید به پوست نمایان می شود، آفتاب سوختگی می گویند. یکی از بهترین راه های درمان این نوع التهاب پوستی، استفاده از روغن کنجد است.


طریقه مصرف روغن کنجد برای درمان آفتاب سوختگی:


بهتر است برای درمان آفتاب سوختگی خود ابتدا محل را با صابون گلیسیرن شست و شو دهید. سپس روغن کنجد را به محل مورد نظر زده و حدود5 دقیقه ماساژ دهید.(دقت کنید ابتدا مقداری روغن کنجد را به نقطه ی کوچکی از پوست خود بزنید تا از عدم حساسیت آن به این روغن گیاهی مطمئن شوید)


روغن کنجد، نوعی کرم مرطوب کننده:


امروزه رسیدگی به پوست از اهمیت بالایی برخوردار شده است؛ از این رو تقریبا نیمی از افراد به ویژه بانوان اقدام به خرید انواع مواد شوینده پوستی به همراه کرم های مختلف مرطوب کننده و نرم کننده می نمایند که ممکن است در مدت زمان کوتاهی پاسخگوی خواسته ی آن ها شود. بهتر اس برای پوست خود از مرطوب کننده های طبیعی استفاده نمائید.یکی از بهترین روغن های گیاهی که در زمینه ی مرطوب کنندگی پوست عمل می نماید، روغن کنجد است. این روغن گیاهی سرشار از املاح مفیدی همچون اسید های چرب اشباع نشده می باشد که میتواند برای رطوبت و لطافت پوست، موثر واقع شود.


طریق مصرف روغن کنجد به عنوان نوی کرم مرطوب کننده:


بهتر است برای مرطوب نگهداشتن پوست خود و درمان خشکی آن، از روغن کنجد به صورت روزانه مصرف نمائید تا به مرور زمان معجزه ی آن را مشاهده کنید. همچنین میتوانید حدود نیم ساعت قبل از استحمام، از ماسک ترکیبی روغن کنجد و گلاب استفاده نمائید.


درمان خشکی مو با استفاده از روغن کنجد:


روغن کنجد نقش موثری در زمینه ی حفظ سلامتی مو و درخشندگی آن دارد. همچنین به دلیل اینکه از خواص ضد التهابی، ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی بالایی برخوردار است ، میتواند در زمینه ی درمان ریزش مو و کاهش روند آن نقش موثری را ایفا نماید. جالب است بدانید استفاده از روغن کنجد برای درمان آسیب دیدگی موها ناشی از خشکی همچون موخوره، موثر می باشد.


طریقه مصرف روغن کنجد برای حفظ سلامت مو:


برای درمان خشکی مو توسط روغن کنجد، دو نوع ماسک وجود دارد:


1) ابتدا سه قاشق مربا خوری روغن کنجد را با مقداری زنجبیل رنده شده ی تازه ترکیب نمائید. سپس حدود 10 الی 15 دقیقه ترکیب مورد نظر را رو پوست سر خود ماساژ داده و با حوله ای گرم سر خود را بپوشانید. در نهایت با شامپو فاقد سولفات شست شو داده و آبکشی کنید. در صورتی که هرهفته یکبار از این ماسک استفاده نمائید، تاثیر آن را به مرور زمان مشاهده می نمائید.


2) روغن کنجد، آب چغندر و مقداری آب لیمو را ترکیب نمائید. سپس با استفاده از مخلوط به دست آمده پوست سر را ماساژ دهید و حدود 3 الی 4 ساعت بعد، شست و شو و آبکشی نمائید. همچنین در صورتی که برایتان خوشایند است، میتوانید شب هنگام خواب از این ماسک شگفت انگیزاستفاده کرده و روز بعد آن را بشوئید.(برای استفاده از این ماسک، یک الی دو قاشق غذا خوری از مواد ترکیبی کافی است)


کلام آخر:


هدف ما از تهیه ی این مقاله دو قسمتی، قرار دادن اطلاعاتی در زمینه ی طریقه ی مصرف روغن کنجد در زمینه های متفاوت، در اختیار شما دوستان عزیز بود. امیدواریم که با مطالعه ی آن ها، اطلاعات مفیدی را به دست آورده و مورد توجه شما دوستان عزیز واقع شده باشد. خواهشمندیم به منظور ارائه خدمات بهتر با کیفیت بالاتر ، نظرات و پیشنهادات خود را درزمینه ی مقالات منتشر شده از وبسایت ترنگ در اختیار ما قرار دهید.

پیشنهاد میکنیم از مقاله آشنایی با خواص شگفت انگیر شیره انگور(قسمت دوم) دیدن کنید.




خرید روغن کنجد

 

خرید روغن کنجد





خرید ارده

 

خرید ارده

 





خرید حلواارده 

خرید حلوا ارده

 





خرید شیره انگور 

خرید شیره انگور

 





خرید حلواشکری 

خرید حلواشکری

 



تعداد نظرات : 0