لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

راهکار تشخیص شیره انگور اصلی

خرید شیره انگور اصل و تشخیص آن از شیره انگور تقلبی بسیار مهم است چرا که شیره های تقلبی نه تنها خواص درمانی شیره انگور را ندارند، بلکه در مواقعی مضر نیز می باشند.شیره انگور یکی از مفید ترین مواد غذایی برای کم خونی، قوای جسمی و جنسی ضعیف و بهبود عملکرد دستگاه های مختلف بدن مانند مغز و قلب است.از قدیم برای درمان بسیاری از بیماری ها و همچنین رشد کودکان و زایمان راحت تر و بهتر خانم های باردار استفاده از شیره انگور توصیه شده است.
تردیدی نیست که تشخیص شیره انگور خوب از بد کار چندان ساده ای نیست. بخصوص اینکه اغلب، خود فروشنگان نیز در این زمینه تخصص خاصی ندارند.اما قدیمی تر ها و یا تولید کنندگان شیره انگور تجربه ی کافی در این زمینه را دارند و میتوانند شیره خوب و بد را از طریق طعم، رنگ و غلظت و… تشخیص دهند.پس برای این کار تجربه حرف اول را می زند اما افرادی که تجریه کافی ندارند میتوانند با توجه به برخی نکات، تشخیص شیره انگور خوب و بد را تا حدی فراگیرند.برای یادگیری تشخیص شیره انگور اصل به نکات زیر توجه فرمایید:


ویژگی های شیره انگور اصل


طعم و مزه شیره انگور


شیره انگور نباید مزه یا طعم انگور را کامل از بین برده باشد. یعنی با خوردن یک قاشق شیره انگور باید طعم شیرین انگور را حس کنید.
بالا بودن شیرینی شیره انگور طبیعی است چون برای تولید آن انگور هایی که شیرینی زیاد دارند انتخاب میشوند و این انگور ها در زمان پخت به خاطر از دست دادن رطوبتشان، شیرین تر نیز می شوند.(جهت مشاهده مقاله آشنایی با ویژگی های شیره انگور مرغوب کلیک کنید)

رنگ شیره انگور


یکی از اساسی ترین راه های تشخیص شیره انگور اصل رنگ آن است. شیره انگور از انگور های سفید و یا سیاه یاقوتی گرفته می شود.
اما نهایتا رنگ شیره انگور به نسبت شیره خرما روشن تر است. رنگ شیره انگور در زمانی که طبیعی و درست به عمل بیاید عسلی مایل به قهوه ای یا مایل به خرمایی است.


خلوص شیره انگور


همانطور که می دانید برای تهیه شیره انگور از خاکی به نام خاک سفید استفاده می شود. این خاک اسیدیته انگور را می گیرد تا شیره ترش مزه نشود. برخی از تولید کننده ها معمولا به خوبی شیره را بعد از گرفتن اسیدیته تصفیه نمی کنند و همین امر باعث می شود که خاک در درون شیره با چشم تا حدودی دیده شود.


غلظت شیره انگور


در زمان پخت شیره انگور باید تا حد امکان رطوبت آن گرفته شود. این کار باعث می شود تا ماندگاری شیره انگور بالاتر برود و در ضمن شرایط نگهداری بهتری هم داشته باشد.
در روش های سنتی معمولا با دیدن غلظت بصورت چشمی و تجربی حرارت را قطع می کنند . اما در روش های صنعتی صحیح غلظت توسط دستگاه تعریف می شود و حرارت در زمان تعیین شده بصورت اتوماتیک قطع می شود.



کلام آخر:


در این مقاله درمورد نحوه تشخیص شیره انگور اصل از تقلبی راه کارهایی را بیان کردیم. امیدواریم که این مطلب مورد توجه و مطالعه شما عزیزان قرار گرفته باشد.
خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه تمامی مقالات منتشر شده از وب سایت ترنگ با ما درمیان بگذارید تا با بهره مند شدن از آنها بتوانیم خدمات و مطالب بهتری را خدمت شما همراهان عزیز ارائه نماییم.




خرید روغن کنجد

 

خرید روغن کنجد





خرید ارده

 

خرید ارده

 





خرید حلواارده 

خرید حلوا ارده

 





خرید شیره انگور 

خرید شیره انگور

 





خرید حلواشکری 

خرید حلواشکری

 



تعداد نظرات : 0