لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

همه چیز درباره حلوا ارده -خصوصیت حلوا ارده مرغوب و مضرات و شرایط نگهداری آن

محصولات کنجدی دارای تنوع زیادی می باشند که یکی از پر طرفدار ترین آن ها که همیشه مورد استقبال اکثر ذاوقه ها بوده است حلوا ارده می باشد
حلوا ارده فراورده ای بسیار خوشمزه و محبوب،اگر میخواهید با خصوصیات حلوا ارده . و خواص بی نظیر آن آشنا شوید این مقاله را از دست ندهید....


خصوصیات حلوا ارده مرغوب

1- حلوا ارده باید نرم باشد، به طوری که وقتی در دهان گذاشته می شود آب شده ونیاز به جویدن نداشته باشد.
2- الیاف نخ مانند موجود در آن باید بسیار نازک باشد.
3- ته گلو را نباید سوزاند، درتهیه حلوا وقتی از اسیدسیتریک (جوهرلیمو) بیشتر از حد معمول استفاده شود، هنگام خوردن حلوا سوزشی درته گلو احساس می شود.
4- طعم تندی نداشته باشد، به طور معمول طعم حلوا ارده مربوط به کهنه بودن فساد ارده و کنجدی است که تندی خاصی به حلوا می دهد.
5- رنگ حلوا باید کرم روشن باشد که آن هم به نوع کنجد بستگی دارد.
6- حلوا ارده باید در موقع برش شکل خود را حفظ کرده و خرد نشود.
7- حلوا ارده نباید سفت یا کش دار باشد، به عبارت دیگر باید بار حلوا رسیده باشد که به دندان نچسبد.

"دکتررضا مورکیانگ" 



خرید حلوا ارده 

مضرات حلوا ارده

حلوا ارده یک خوراکی سالم و خوشمزه و سرشار از ویتامین های مفید برای بدن می باشد اما مصرف بیش از حد آن به دلیل بالا بودن میزان شکر در آن به بیماری دیابتی توصیه نمی شود.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان شیرین بودن آن می تواند در صورت رعایت نکردن بهداشت فردی، باعث ایجاد حفره و پوسیدگی شود و همچنین مصرف زیاد آن باعث اسهال نیز می شود.



حلوا ارده ممتاز




شرایط نگهداری حلوا ارده

حلوا ارده را باید در محلی خنک و دور از تابش مستقیم نور خورشید نگهداری نمود. تاریخ مصرف حلوا ارده توسط کارشناسان بهداشتی شش ماه پس از تولید تعیین شده. بدیهی است در صورتیکه در محل مناسبی مثل یخچال نگهداری شود مدت زمان بیشتری قابل استفاده می باشد.
در صورتیکه پس از مدتی شاهد وجود مقداری روغن بر روی حلوا ارده بودید جای هیچ نگرانی نیست چرا که این ویژگی ذاتی حلوا ارده‌ است. این ماده روغنی همان روغن کنجد معروف بوده که سرشار از ویتامین است. شما می‌توانید قبل از مصرف آنرا مخلوط نموده و یا روغن آنرا جدا کرده و از آن به‌ عنوان روغن مایع استفاده کنید.



شرایط نگهداری ارده

ارده نیز مانند حلوا ارده باید در محلی خنک و دور از نور مستقیم خورشید نگهداری شود، بنابراین یخچال بهترین محل نگهداری ارده می‌باشد که می‌تواند تاریخ مصرف آنرا تا یکسال افزایش دهد.
اگر مدتی از ظرف محتوی ارده استفاده نشود رسوب کرده و روغن آن جدا شده و یا اصطلاحاً دو فاز می‌شود که این موضوع هیچ ربطی به نامرغوبی و یا فاسد شدن ارده ندارد بلکه به دلیل عدم استفاده از هرگونه مواد شیمیایی افزودنی جهت یکنواخت نگداشتن محصول می‌باشد و توصیه می‌شود قبل از مصرف بدقت مخلوط گردد.


خرید ارده ممتاز ترنگ یزد

انواع حلوا ارده:

1- حلوا ارده شکری:


مواد تشکیل هنده این نوع حلوا ارده شکر، گلوکز مایع، اسید سیتریک و آب است. این نوع حلوا ارده فرآورده ای جامد و یکنواخت با ظاهری نخ دار است.


2- حلوا ارده نرم:


این نوع حلوا ارده از مخلوط شکر، گلوکز مایع، اسید سیتریک، آب چوبک و پودر سفیده تخم مرغ بدست می آید و فرآورده ای نرم و یکنواخت و بدون نخ است.


3- حلوا ارده بدون شکر:


این حلوا ارده متشکل از قندهای الکی، اسید سیتریک و آب چوبک است حلوا ارده بدون شکر فرآورده ای جامد و یکنواخت است باظاهری نخ دار ریز.

روغن کنجد ممتاز یزد

تعداد نظرات : 0