لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

با مصرف روغن کنجد 50 سال سلامتی خود را ضمانت کنید

روغن کنجد


سوالات و ابهامات متعددی ذهن بسیاری از مردم را مشغول کرده از جمله کدام روغن برای سرخ کردن ،آشپزی و... مناسب است؟ یک روغن خوب چه خصوصیت و ویژگی دارد؟ و سوالات متعدد دیگری از این دست!

چرا روغن کنجد به عنوان روغنی با کیفیت و قیمت بالا میباشد؟


دانه های کنجد در مقایسه با اکثر دانه های روغنی دارای حجم روغن بیشتری میباشند (حدود 50 درصد آن).
تولید آن با توجه به برداشت دشوار دانه های کنجد بسیار کمتر از دانه های روغنی مهمی چون سویا و... میباشد
به همین علت، عموما از روغن کنجد با عنوان روغن با قیمت و کیفیت بالا یاد می شود.این روغن با وجود درجه کم اشباع شدگی یکی از پایدارترین روغنهای خوراکی میباشد.

خرید روغن کنجد ترنگ

قطب اصلی تولید روغن کنجد در ایران مربوط به کدام شهر است؟


یکی از روغن هایی که اخیرا گرایش به سمت تولید و مصرف آن بسیار افزایش یافته و جهت مصارف گوناگون غذایی و حتی داروئی استفاده می شود روغن کنجد است که به صورت گونه های مختلفی در مناطقی همچون اردکان یزد که قطب تولید محصولات کنجدی است،تولید می شود که هر کدام فرایند خاص خود را دارد.

تولید روغن کنجد در سطح بین المللی چگونه میباشد؟


سالانه در جهان نزدیک به 120 تن روغن و چربیهای خوراکی مصرف می شود.
چین و هند بزرگترین تولید کنندگان روغن کنجد بوده روی هم نزدیک به نیمی از تولید جهانی روغن کنجد را به خود اختصاص می دهند.علاوه بر چین و هند ، میانمار ، سودان و ژاپن پنج تولید کننده برتر روغن کنجد هستند.
تولید روغن کنجد در 10 سال اخیر 20 درصد افزایش داشته است.در این مدت چین تولید روغن کنجد خود را تقریبا دو برابر کرده است در حالی که هند با کاهش 44 درصدی تولید آن مواجه بوده است.

ارده ممتاز ترنگ

محتوای روغن دانه های کنجد به چه اندازه میباشد؟


همانطور که گفته شد دانه کنجد منبع اصلی روغن خوراکی است و بیش از دانه های روغنی مهمی چون سویا، کلزا، کانولا، دانه آفتابگردان و پنبه دانه حاوی روغن است.
محتوای روغن دانه کنجد بسته به نوع کنجد متفاوت است و در کار کشاورزی محتوای روغن معیار مهمی برای انتخاب دانه است و می تواند بین 28 تا 59 درصد باشد . به طور کلی دانه های کشت شده حدود 50 درصد روغن دارد و دانه های خود رو حاوی روغن کمتری نسبت به دانه های کشت شده هستند،


حلوا ارده ترنگ ممتاز

تعداد نظرات : 0