لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

8 مزیت فوق العاده استفاده از روغن کنجد برای پوست


روغن زرد رنگی که از بذرهای کنجد استخراج شده است سالهاست که به عنوان یک روغن شفابخش استفاده میشود. به علت سرشار بودن روغن کنجد از مواد مغذی، علاوه بر پخت و پز در آرایش و زیبایی به ویژه برای پوست استفاده می شود.

چه چیزی باعث میشود که روغن کنجد ویژه باشد؟


کنجد به عنوان قدیمی ترین محصول دانه های روغنی شناخته شده محسوب می شود. کنجد در ابتدا در بخش هایی از آفریقا یافت شد سپس آنها در برخی از نقاط هند نیز حضور پیدا کردند. روغن کنجد بسیار مغذی است.کنجد سرشار از ویتامین هایی نظیر ویتامین E، B و سایر مواد معدنی مانند کلسیم، فسفر و همچنین پروتئین میباشد که به تقویت پوست و مو کمک میکند.

در این مقاله، قصد داریم شما را با مزایای روغن کنجد برای پوست آشنا کنیم.

روغن کنجد به عنوان یک روغن حامل برای بسیاری از محصولات آرایشی استفاده می شود. یکی از عوامل اصلی که مانع استفاده عمده از روغن کنجد به طور گسترده می شود، گران قیمت روغن کنجد است.
خواص التهابی و ضد باکتری روغن کنجد، به اندازه کافی برای کاهش جوش و پوسته شدن روی پوست موثر می سازد. آنها همچنین قادر به درمان سریع زخم های پوستی نیز میباشند..
اثرات روغن کنجد بر روی پوست
روغن کنجد دارای مواد تشکیل دهنده ای است که قادر به ساخت یک بافت زیبا و ابریشمی بر روی پوست شما هستند. حضور اسیدهای چرب همراه با اسید لینولئیک روغن کنجد را به مرطوب کننده موثر برای پوست تبدیل میکند. آنها همچنین دارای ویتامین E، D و B هستند که به اندازه کافی در بهبود زخم ها و سایر التهابات روی پوست تاثیر می گذارد.

8 مزیت استفاده از روغن کنجد برای پوست:

روغن کنجد




1- جلوگیری از عفونت های باکتریایی

 
روغن کنجد در درمان التهاب و زخم پوست موثر است. این خواص ضد التهابی آنها است که آنها در برابر عفونت های باکتریایی مبارزه می کنند. از آنجا که دانه های کنجد با خواص ضد التهابی خیس شده اند، می توان آنها را تنها بدون مخلوط کردن روغن های دیگر استفاده کرد.

روغن کنجد به دلیل نفوذ عمیق به پوست، یک اثر سم زدایی تولید خواهد کرد که پوست را گرم و تازه نگه می دارد. همچنین روغن کنجد برای درمان بیماری های خاص پوست مانند اگزما و پسوریازیس استفاده می شود. آنها همچنین برای کاهش عفونت های مختلف پوست و بهبود در درد مفصلی استفاده می شود.








پوست آسیب دبده2- بازسازی سلولهای آسیب دیده پوست

 

از آنجا که بافت روغن کنجد بسیار ضخیم و چسبنده هستند، روغن کنجد می تواند به راحتی توسط پوست جذب شود روغن کنجد بسیار در بازسازی  سلول های آسیب دیده و بهبود گردش خون بسیار موثر هستند.


ماساژ با روغن کنجد باعث تقویت بافت های بدن و بهبود ظاهر پوست میشود.



3- استفاده از روغن کنجد به عنوان یک مرطوب کننده


گرچه بسیاری از روغن های طبیعی وجود دارد که قادر به مرطوب کردن پوست هستند، هیچ کدام از آنها به طور موثری مانند روغن کنجد نیستند. در واقع آنها می توانند به عنوان مرطوب کننده و نرم کننده پوست بدن عمل کنند. از آنجا که آنها طبیعی هستند، روغن کنجد می تواند به طور مرتب بدون ترس از عوارض جانبی استفاده شود.

روغن کنجد به عنوان یک ماده فعال در بسیاری از کرم های ضد آفتاب، پاک کننده های پوست و مرطوب کننده ها استفاده میشود، زیرا توانایی منحصر به فرد آن در نرم کردن پوست و مو دارد



4- کاهش چروک پوست


یکی دیگر از ویژگی های هیجان انگیز روغن کنجد این است که آنها می توانند سرعت چروک و پیری پوست را کاهش دهند. آنها باعث جلوگیری از اکسیداسیون سلول های پوست و جوان سازی پوست می شوند.
روغن کنجد دارای یک آنتی اکسیدان به نام سسامول میباشد که مانع ظهور چین و چروک در پوست میشود و منافذ کوچک پوست را از بین میبرد. مخلوط روغن کنجد همراه با روغن اسطوخدوس می تواند به عنوان کرم شب استفاده شود. توصیه می شود این مخلوط را در حرکت دایره ای ماساژ دهید تا جریان خون بهبود یابد. بهترین چیز در مورد استفاده از آنها به عنوان یک کرم شبانه این است که آنها قادر به مبارزه با عفونت های پوستی هنگام خواب شما هستند از این رو، با مصرف روغن کنجد هر روز می توانید با پوست تازه از خواب بیدار شوید..
روغن کنجد را با کمی پودر برنج مخلوط کرده و روی پوست خود بمالید، این امر می تواند به پر شدن منافذ کوچک پوست منجر شود و چیم و چروک را کاهش میدهد.

5- سم زدایی پوست با ماساژ روغن کنجد

روغن کنجد به عنوان عامل سم زدایی خود شناخته شده اند. ماساژ با روغن کنجد می تواند به شما کمک کند که سموم محیطی را از بدن خود دفع کنید و بدن خود را به طور کامل سم زدایی کند. از آنجا که از پوست ،توکسین های(سم های مربوط به باکتری ها) بیشتر توسط آنها آزاد می شود. از این رو مهم است که پوست بدن ما را به طور منظم سم زدایی کند تا تازه و سالم بماند. علاوه بر این، ماساژ نیز در بهبود گردش خون کمک می کند


6- استفده از روغن کنجد به عنوان کرم ضد آفتاب طبیعی


آیا از استفاده از لوسیون ضد آفتاب خسته شده اید؟ آیا شما با اثرات آنها راضی نیستید؟
روغن کنجد قادر به تشکیل یک لایه محافظ روی پوست برای از بین بردن آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد است. اگر شما در حال تلاش برای جلوگیری از کرم های ضد آفتاب شیمیایی هستید، استفاده از روغن کنجد روی پوست شما یک راه عالی میباشد. حضور ویتامین E در کنجد به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند.
چند قطره روغن بذر هویج همراه با روغن کنجد را مخلوط کنید. این کار به عنوان یک کرم ضد آفتاب موثر است و پوست شما را تازه نگه می دارد.

درمان پاشنه پا با روغن کنجد


7- درمان ترک پاشنه پا 

خواص تغذیه کننده و محتوای چربی روغن کنجد باعث درمان شکاف پوست کف پا کمک می کند.








8- جلوگیری از تیره شدن پوست

کمبود ملانین سبب تیرگی و رنگدانه شدن پوست می شود. روغن کنجد با اکسیداسیو کردن اسید آمینه ، باعث می شود محتوای ملانین افزایش یابد و رنگ پوست را از بین ببرد.





روش های مختلف استفاده از روغن کنجد بر روی پوست

استفاده روغن کنجد به عنوان مرطوب کننده

روغن کنجد برای پوست های چرب می تواند به عنوان یک پاک کننده و برای پوست های خشک به عنوان یک مرطوب کننده استفاده شود.
همچنین روغن کنجد برای هر گونه نوع پوست می تواند به عنوان یک کرم ضد آفتاب و لایه بردار استفاده شود. راه های متنوعی برای استفاده از روغن کنجد وجود دارد که در اینجا چند مورد آن ذکر شده است-

1. پاک کننده پوست

روغن کنجد را می توان به مدت 15 دقیقه قبل از شستشو استفاده کرد. این اجازه می دهد که روغن به ناخالصی های روی صورت برسد و در طول شستشو آن را از بین ببرد

2. مرطوب کننده

اگر پوست بسیار خشک دارید، می توانید روغن کنجد را به صورت خود بمالید و آنرا 20 دقیقه نگه دارید.
سپس صورت خود را با آب بشورید.

3. کرم ضد آفتاب

تراکم روغن کنجد یک محافظ خوب در برابر اشعه های UV از خورشید است.
قبل از خروج از خانه به مقدار کم روغن کنجد روی صورت خود بمالید و از برنزه شدن و تیره شدن پوست محافظت می شود

سایر:

برای استفاده موثر از روغن کنجد، باید از آنها به درستی با استفاده از روش های خاص استفاده کنید. این روغن بر روی تمام انواع پوست ها کار می کند و به علت خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی آن می تواند حتی به پوست مبتلا به آکنه نیز اعمال شود.

یکی از بهترین روش های استفاده از روغن پس از دوش داغ است. صبر کنید تا پوست خیس شود و به آرامی روغن را روی پوست به مدت 10 دقیقه خود ماساژ دهیدانجام این کار می تواند پوست شما را در طول روز حفظ کند.

با این حال یکی دیگر از روش های موثر برای استفاده از روغن قبل از حمام است. روغن کنجد قادر به از بین بردن سموم از پوست است، پس پس از استفاده از روغن، شستشو بدن شما را در حذف آسان سموم کمک می کند.

برای استفاده شبانه، با مخلوط کردن چند قطره روغن کنجد همراه با ترکیبی از سرکه و آب استفاده میشود. حضور کنجد در ایجاد رطوبت پوست کمک می کند و سرکه در آن از زردی پوست دست جلوگیری می کند و سلول های مرده را از پوست خارج می کند


چگونه می توان روغن کنجد با کیفیت خوب دریافت کرد؟


روغن کنجد می آید در دو شکل - تصفیه شده و رقیق شده. ممکن است کمی گرانتر باشد اما طبیعی تر و خالص تر است.
هنگام خرید، به یاد داشته باشید که شما به دنبال روغن کنجد لوازم آرایشی و بهداشتی هستید و نه یک نام تجاری پخت و پز.

روغن کنجد با کیفیت خوب برای رفع موثر مشکلات پوستی ضروری است. مزایای روغن کنجد برای پوست به خاطر مقدار اسید چرب آن است که به پوست کمک می کند که نرم و صاف باشد. همچنین نشانه های پیری را از بین می برد و خطوط و چین و چروک ها را کاهش می دهد و باعث می شود که پوست شما ضخیم شود.

روغن کنجد همیشه باید در یک مکان خشک خنک نگهداری شود تا طول عمر آن افزایش یابد


امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد، پیشنهاد میکنیم مقاله های زیر را مطالعه کنید

8 مزیت ماسک روغن کنجد برای داشتن موهای سالم و زیبا

معجزه ای به نام روغن کنجد-خواص غذایی و درمانی آن

استاندارد بهداشتی روغن کنجد

همه چیز درباره ارده و خواص آن

تعداد نظرات : 0