لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

روغن کنجد و 6 خاصیت ضد سرطانی آن

روغن کنجد یک منبع غنی از روغن های طبیعی، لیگنان، آنتی اکسیدان ها، پروتئین، فیبر غذایی و ویتامین ها و مواد معدنی مانند کلسیم، آهن، پتاسیم، فسفر، منیزیم، ویتامین B و ویتامین E است
مزایای تغذیه قوی روغن کنجد عبارتند از: توانایی آنها برای جلوگیری از سرطان، بهبود سلامت قلب، فشار خون پایین، ساختن استخوان های قوی، افزایش باروری مردان و جلوگیری از دیابت. آنها همچنین به درمان اختلالات خواب کمک می کنند، بهبود هضم، کاهش التهاب، افزایش تنفس، کمک به مراقبت های دندان و حذف افسردگی و استرس مزمن نیز میشود (پیشنهاد میکنیم مقاله خواص روغن کنجد را مطالعه کنید)

اما شاید مهم ترین خواص روغن کنجد را بتوان در پیگیری از بروز سرطان هایی نظیر سرطان روده، سرطان سینه دانست در این مقاله سعی داریم شما را با نحوه خواص روغن کنجد در پیشگیری از بروز سرطان آشنا کنیم.
قبل از آن که بخواهیم درباره خواص ضد سرطان روغن کنجد صحبت کنیم به بررسی علل بروز سرطان میپردازیم:






  سرطان

سرطان ناشی از تقسیم بی رویه سلول های بدن میباشد همان طور که میدانید بدن جهت رشد و نمو خود، همواره در حال تقسیم سلولی میباشد به طوری که بدن شامل میلیارد ها سلول میباشد.
سرطان حاصل اختلال در عملکرد تقسیم سلولی و در نهایت تقسیم بی رویه و دیوانه وار سلول های بدن میباشد به طوریکه این سلول های سرطانی به تدریج سلول های سالم بدن را از بین برده و در نهاین با تشکیل یک توده از میلیارد ها سلول سرطانی فرد متوجه حضور سرطان در زندگی خود میشود.
یکی دیگر از عوامل بروز سرطان، وجود و تاثیرات شیمیایی رادیکال های آزاد میباشد، رادیکال های آزاد ملوکول هایی هستند که فاقد لایه الکترون میباشند و باعث کاهش سیستن دفاعی بدن و عامل عمده ی سرطان ها میباشد
تاثیرات ناشی از تغذیه و فعالیت های روزمره بدن انسان مانند خوراک های مضر، مصرف دخانیات و.... باعث تاثیر بر عملکرد رادیکال های آزاد میشود که سیستم دفاعی بدن را کاهش و سلول های بدن را تخریب میکند و باعث بروز سرطان در بدن میشود.


6 خاصیت ضد سرطانی روغن کنجد


1- لیگان های موجود در روغن کنجد ها در پیشگیری از سرطان نقش بالقوه ای دارند زیرا روغن کنجد غنی از لیگنان هایی مانند سوزامین و سسامولین هستند که یک ترکیب پیشگیری کننده از عملکرد نادرست سلول های بدن را تشکیل داده و به عنوان آنتی اکسیدان عمل کرده و مانع از بروز سرطان در افرادر میشود..

2- روغن کنجد منبع سرشار از ویتامین E میباشد که خاصیت اکسید کننده دارند و باعت کاهش آسیب اکسیداتیو به ویژه در کبد میشود و این اطمینان را میدهد شود که می تواند عملکردهای سم زدایی خود را به طور مطلوب انجام دهد

3- همچنین روغن کنجد دارای سطح بالایی از ویتامین K و منیزیم هستند که دارای اثر ضد سرطان زایی فوق العده ای بر بدن هستند.

4- روغن کنجد حاوی یک ترکیب پیشگیری کننده به نام " فیتات " میباشد که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کند و اثرات رادیکال های آزاد را کاهش می دهد

5- همچنین روغن کنجد حاوی مقادیر زیادی اسید چرب غیر اشباع ()، اسید لینولئیک و تری گلیسیرید است. خواص ضدویروسی اسید لینولئیک روغن کنجد به شدت میتواند بر عدم بروز سرطان تاثیر بگذارد.
همچنین اسید لینولئیک موجود در روغن کنجد میتواند باعث رشد روز افزون سلول های سالم و طبیعی بدن و مهار سلول هایی دارای عملکرد نا مناسبی دارند میباشند.

6- پیشگیری و کاهش بروز التهاب و عوارض ناشی از شیمی درمانی
علاوه بر پیشگیری از بروز سرطان، روغن کنجد برای درمان سرطان نیز موثر میباشد.
یکی از موثر ترین روش های درمان سرطان، شیمی درمانی میباشد که باغث نابودی سلول های سرطانی میشود و روند رو به رشد بهبود فرد مبتلا را تضمین میکند. ولی عوارض ها و التهاباتی که در طول درمان برای فرد پیش می آید اغلب شیمی درمانی را برای فرد دشوارد میکند .
مصرف روغن کنجد در حین درمان با توجه به خاصیت ضد اکسیدان، ضد التهاب آن باعث میشود این سختی ها به مراتب کاهش پیدا کند و روند درمان را برای فرد مبتلا ساده تر کند.

لازم به ذکر است بدانید علاوه بر مصرف روغن کنجد، مصرف سایر فراورده های کنجدی مانند حلواارده، ارده، کرم ارده و.... نیز میتواند درپیشگیری از سرطان موثر باشد

امیدواریم از این مقاله استفاده لازم را برده باشید، لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

پیشتهاد میکنیم مقاله های زیر را هم مطالعه کنید

همه چیز درباره ارده و خواص آن

معجزه ای به نام روغن کنجد-خواص غذایی و درمانی آن

همه چیز درباره حلوا ارده -خصوصیت حلوا ارده مرغوب و مضرات و شرایط نگهداری آن

تعداد نظرات : 0