لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

با 7 خاصیت شگفت انگیز روغن کنجد آشنا شوید

خواص درمانی و غذایی روغن کنجد باعث الهام بخشیدن به برخی ها شده است که به روغن کنجد، لقب ملکه روغن های طبیعی میدهند شاید به وفور شنیده باشید که روغن کنجد ملکه روغن ها میباشد.
روغن کنجد از دانه های کنجد خام و فشرده شده بدست میاید وکاربردهای آشپزی، دارویی و آرایشی فراوانی دارد در این مقاله قصد داریم شما را با 7 خاصیت برتر روغن کنجد آشنا کنیم:


1-    روغن کنجد سرشار از آنتی اکسیدان


روغن کنجد سرشار از خواص آنتی اکسیدان میباشد که میتوانند تاثیر زیادی بر سلامتی شما بگذارد. آنتی اکسیدان ها موادی هستند که به کاهش آسیبسلولی ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کنند. تجمع رادیکالهای آزاد در سلولهای شما ممکن است منجر به التهاب و بیماری شود .


2-    روغن کنجد دارای خواص ضد التهابی


روغن کنجد را به دلیل خاصیت ضد التهابی که دارد از آن برای معالجه التهاب مفاصل ، دندان درد و خراش استفاده می شود.
 روغن کنجد می تواند التهاب را تا حد زیادی کاهش دهد، التهاب مزمن مضر بوده و منجر به بیماری میشود ، به همین دلیل مهم است که تا حد ممکن کم  شود


3-  روغن کنجد مفید برای قلب انسان


یک رژیم غذایی سرشار از چربی های اشباع نشده بهترین گزینه برای سلامت قلب است. روغن کنجد 82٪ اسیدهای چرب اشباع نشده را تشکیل می دهد علاوه بر آن روغن کنجد، سرشار از اسیدهای چرب امگا 6 است. اسیدهای چرب امگا 6 نوعی از چربی اشباع نشده است که برای رژیم غذایی شما ضروری است و نقش مهمی در پیشگیری از بیماری های قلبی دارد
روغن کنجد یک روغن سالم سرشار از چربیهای اشباع نشده است که ممکن است عوامل خطر بیماری قلبی را کاهش دهد.


4-    روغن کنجد و تنظیم سطح قند خون بدن


 روغن کنجد میتواند قند خون بدن را تنظیم کند ، که این خاصیت برای مبتلایان به دیابت بسیار مهم است.
روغن کنجد حتی ممکن است در تنظیم طولانی مدت قند خون نیزنقش داشته باشد. طبق یک مطالعه¬ی انجام شده در 46 بزرگسال مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داده شده است که مصرف روغن کنجد به مدت 90 روز ، قند خون ناشتا را میزان قابل توجهی کاهش می دهد. که این نشانه ای از کنترل طولانی مدت قند خون است.(جهت مشاهده مقاله کامل تاثیر روغن کنجد بر کاهش میزان قند خون، کلیک گنید)


5-    روغن کنجد و کمک به درمان آرتروز


آرتروز نزدیک به 15٪ از جمعیت را مبتلا را درگیر و یکی از دلایل اصلی درد مفاصل است روغن کنجد میتواند تا حد زیادی علائم آرتروز و ورممفاصل را بهبود بخشد


6-   روغن کنجد و بهبود جای زخم و سوختگی


در حالی که روغن کنجد به دلیل خواص غذایی که دارد به شدت مصرف آن رواج دارد، ممکن است از آن به صورت موضعی برای زخم ها و سوختگی نیز استفاده شود.
اولین کاربرد موضعی روغن کنجد به سال 1914 برمی گردد که در دوران جنگ جهانی اول برای درمان عفونت ها استفاده می شد.درمان موضعی با روغن کنجد ازن باعث تشکیل سطوح بالاتر کلاژن در بافت زخم میشود. کلاژن یک پروتئین ساختاری است که برای ترمیم زخم لازم است.
درمان موضعی با روغن کنجد باعث کاهش زمان بهبودی سوختگی و زخم درنیز می شود  توانایی روغن در تسریع در بهبود زخم ها و سوختگی ها می تواند به خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی آن نسبت داده شود


7-    روغن کنجد و محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش


برخی تحقیقات نشان می دهد که روغن کنجد میتواند پوست بدن را دربرابر صدمات ناشی از اشعه ماوراء بنفش محافظت کند. این اثر به دلیل محتوای بالای آنتی اکسیدانی آن است.
در حقیقت ،روغن کنجد این قابلیت را دارد که در برابر 30٪ از اشعه ماوراء بنفش مقاومت کند ، در حالی که بسیاری از روغن های دیگر مانند روغن نارگیل ، بادام زمینی و روغن زیتون می توانند تنها در برابر 10% از اشعه ماوراءبنفش مقاومت کند.

امیدواریم از مقاله استفاده لازم را برده باشید پیشنهاد میکنیم از مقاله های زیر نیز دیدن فرمایید:

خواص شگفت انگیز ارده

خواص شگفت انگیز حلواارده

خواص شگفت انگیز روغن کنجد

تعداد نظرات : 0