لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

تاثیر شگفت انگیز محصولات کنجدی بر روی سلامت بدن

در مقاله زیر قصد داریم به برخی از خواص عجیب و باور نکردنی دانه های کنجد و فرآورده های تولید شده از آن بپردازیم به همین منظور توصیه می کنیم تا انتهای این مقالهبا ما همراه باشیذ(جهت خرید روغن کنجد کلیک کنید)


منیزیم موجود در دانه های کنجد


دانه های کنجد و محصولات کنجدی نظیر حلواارده و حلواشکری حاوی مقدار بسیار زیادی منیزیم هستند به همین دلیل مصرف آنها موجب کاهش میزان فشار خون بالا، کاهش اسپاسم راه های هوایی در بیماری آسم، ایجاد خواب طبیعی در بانوانی که از عوارض یائسگی رنج می برند و پیشگیری از اسپاسم که نوعی عروق خونی در پیداش حملات میگرنی می شود.(جهت خرید حلواارده کلیک کنید)
کلسیم موجود در دانه های کنجد
چنانچه فردی به اندازه کافی کلسیم مورد نیاز بدن خود را تامین نکند به برخی از بیماری ها همچون سرطان روده، پوکی استخوان، میگرن و .. مبتلا می شود.
کلسیم جزو مهم ترین املاح معدنی موجود در دانه های کنجد و فرآورده های آن نظیر حلواشکری است ببه همین منظور توصیه می شود از مصرف آن قافل نگردید چراکه طی مطالعات صورت گرفته نقش کلسیم در موارد زیر به اثبات رسیده است:


کلسیم از سلول های روده در برابر مواد شیمیایی سرطان زا حفاظت می کند که همین امر موجب پیشگیری از مبتلا شدن به سرطان روده می شود.


مصرف مواد غذایی کلسیم دار موجب کاهش و یا پیشگیری از به وجود آمدن توده های استخوانی که در اثر یائسگی یا بیماری های خاص رخ می دهند می شود. آرتریت روماتوئید یکی از انواع این گونه بیماری ها می باشد.


مصرف فرآورده های کلسیم دار همچون حلواارده موجب پیشگیری از مبتلا شدن به سردرد های میگرنی می شود.


اغلب افراد بر این باورند که پوکی استخوان بیتر گریبان گیر بانوان سالمند می شود در صورتی که این گونه طرز فکر کاملا اشتباه است چرا که مردان سالمند بیشتر در معرض ای بیماری قرار دارند. معمولا 30 درصد از شکستگی های استخوان لگن در مردان اتفاق می افتد و از هر 8 مرد بالای 50 سال یک نفر به شکستگی ناشی از پوکی استخوان مبتلا می شود.

خرید ارده


فیتواسترول های موجود در دانه های کنجد


فیتواسترول ها ترکیباتی هستند که تنها در گیاهان یافت می شوند و ساختمان شیمیایی آنها مشابه با ساختمان کلسترول می باشد. دریافت کافی فیتواسترول توسط بدن موجب کاهش کلسترول خون می شود همچنین پاسخ ایمنی بدن تقویت یافته و خطر ابتلا به سرطان های خاص کاهش میابد.
امروزه باتوجه به خواص مهم و جادویی فیتواسترول ها، افرادی اقدام به استخراج آنها از دانه های کنجد، سویا و دیگر گیاهان می کنند و از آنها در تهیه غذاهای فرآوری شده استفاده می کنند. اما لازم است بدانید که دانه های کنجد و فرآورده های تهیه شده از آن همچون حلواارده جزو غنی ترین محصولات غذایی فیتواسترول دار محسوب می شوند.


کلام آخر


درمقاله فوق به خواص بی نظیر دانه های کنجد و فرآورده های تولید شده با آن پرداختیم تا به شما عزیزان در این زمینه کمک کرده باشیم امیدواریم که از مطالعه این مطلب لذت کافی را برده باشید.
خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه تمامی مطالب منتشر شده در وب سایت ترنگ را با ما درمیان بگذارید تا بر اساس آنها بتوانیم مقالات مفید تری را خدمت شما سروران عزیز قرار دهیم.

 پیشنهاد میکنیم از مقاله درمان قطعی کبد چرب با مصرف محصولات کنجدی  دیدن فرمایید.


خرید روغن کنجد

 

خرید روغن کنجد





خرید ارده

 

خرید ارده

 





خرید حلواارده 

خرید حلوا ارده

 





خرید شیره انگور 

خرید شیره انگور

 





خرید حلواشکری 

خرید حلواشکری

 



تعداد نظرات : 0