لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

درمان قطعی کبد چرب با مصرف محصولات کنجدی

متاسفانه همانطور که می دانید امروزه اغلب افراد به بیماری کبد چرب که جزو بروزترین بیماری ها می باشد مبتلا هستند و از آن رنج می برند. به همین منظور ما قصد داریم در این مقاله علاوه بر معرفی این بیماری، به راهکارهای پیشگیری از مبتلا شدن به آن بامصرف محصولات کنجدی همچون روغن کنجد نیز بپردازیم. بنابراین توصیه می کنیم تا انتهای این مطلب از همراهی کردن ما غافل نشوید.


کبد


جالب است بدانید که کبد تنها عضو موجود در بدن است که اگر 70 درصد از آن تخریب شود قابلیت بازسازی خود را دارد. همچنین خون دستگاه گوارش با عبور از کبد، تصفیه می گردد. ضمنا لازم است بدانید که کبد در ذخیره سازی و سوخت و ساز چربی ها نقش مهمی را بر عهده دارد و در حالت طبیعی، چربی ها 5 درصد از آن را اشغال کرده اند.


کبد حیاتی ترین عضو در بدن


زمانیکه چربی در سلول های کبدی انباشته شوند و به التهاب سلولی منجر شود کبد چرب می گردد. همانطور که گفته شد کبد در متابولیسم و سوخت و ساز بدن نقش حیاتی دارد. بنابراین به وجود آمدن هرگونه اختلال در نحوه عملکرد آن موجب به وجود آمدن مشکلات جبران ناپذیری می شود.
متاسفانه کبد چرب یکی از انواع بیماری های خاموش و بدون علامت است بنابراین پیشگیری از مبتلا شدن به آن دارای اهمیت بسیار زیادی است. درد در بالای شکم، خستگی های مزمن، چاقی به ویژه چاقی بیش از حد ناحیه شکم برخی از علائم این نوع بیماری است که تنها در برخی از افراد مبتلا به آن بروز می دهد. یکی از راه های درمان این عارضه، تنظیم و اصلاح رژیم غذایی و افزیش فعالیت بدنی می باشد.



خرید روغن کنجد


کبد چب و رژیم غذایی مناسب


متاسفانه تاکنون برای درمان این نوع بیماری هنوز داروی خاصی تولید و عرضه بازار نشده است ولی می توانید برای درمان و پیشگیری از مبتلا شدن به این بیماری از رژیم غذایی معتدل و مناسب استفاده نمایید.
بهترین رژیم غذایی برای این امر باید حاوی سبزی، میوه و مواد غذایی پرفیبر باشد. توصیه ما به چنین افرادی پرهیز از مصرف چربی ها به ویژه روغن های اشباع شده و استفاده از چربی های غیر اشباع موجود در روغن های گیاهی نظیر روغن کنجد می باشد. همچنین نیاز است این افراد از مصرف کره، خامه و پنیرهای چرب دوری کنند و در مقابل از موادغذایی های گیاهی نظیر دانه های کنجد و ارده، حلواارده، روغن کنجد و ... استفاده نمایند.(جهت خرید ارده کلیک کنید)

کلام آخر


درمقاله فوق به خواص محصولات کنجدی همچون روغن کنجد در پیشگیری و درمان کبد چرب پرداختیم و امیدواریم که این مطلب مورد مطالعه و توجه شما همراهان عزیز قرار گیرد و از مصرف این فرآورده های خوشمزه و مقوی غافل نشوید.
خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه تمامی مطالب منتشر شده در وب سایت ترنگ، با ما درمیان بگذارید تا بر اساس آنها بتوانیم خدمات و مقالات مفید و با ارزش تری را در اختیار شما سروران عزیز قرار دهیم.


پیشنهاد میکنیم از مقاله معجزه دانه های کنجد برای بدن دیدن فرمایید.


خرید روغن کنجد

 

خرید روغن کنجد





خرید ارده

 

خرید ارده

 





خرید حلواارده 

خرید حلوا ارده

 





خرید شیره انگور 

خرید شیره انگور

 





خرید حلواشکری 

خرید حلواشکری

 



تعداد نظرات : 0