لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

6 خاصیت ارده کنجدی در علم پزشکی(قسمت اول)

ارده ، جز محصولات دانه ی طلایی کنجد محسوب می گردد که خواص ارزشمند آن در طب سنتی و علم پزشگی نیز به اثبات رسیده است. این نوع ماده مغذی در زمینه های متفاوتی تاثیر گذار است و برای درمان اغلب بیماری ها، نقش مفیدی را ایفا می نماید. اکنون قصد داریم با انتشار این مقاله، اطلاعاتی در زمینه ی خواص ارده کنجدی در علم پزشکی ، در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهیم. پس جهت کسب اطلاعات در این زمینه، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید:


6 خواص معجزه آسای ارده کنجدی در علم پزشکی:


خواص ارزشمند ارده کنجدی و تاثیرات مثبت آن، در علم پزشکی و طب سنتی به اثبات رسیده است که در قسمت پائین به6 مورد از آن ها اشاره می نمائیم:


 خواص آنتی اکسیدان ارده کنجدی:


ارده کنجدی، از ماده های مغذی محسوب می گردد که سرشار از خواص آنتی اکسیدان است و در عملکردهای مختلف بدن، تاثیر گذار می باشد؛ بدین گونه که آنتی اکسیدان موجود در ارده کنجدی، از تولید بیش از حد رادیکال های آزاد بدن پیشگیری نموده و خطر آسیب توسط آن ها به بدن را کاهش می دهد. در نتیجه بدن در برابر مبتلا شدن به بیماری های مختلف در اثر تولید بیش از حد رادیکال آزاد و آسیب توسط آن ها، محافظت می گردد. همچنین بهتر است بدانید آنتی اکسیدان نوعی حفاظ به منظور مراقبت از کبد در برابر آسیب رادیکال های آزاد نیز محسوب می گردد.


خواص ضد باکتریایی ارده کنجدی:


بهتر است بدانید ماده های مغذی که دارای خواص آنتی اکسیدان هستند، از خواص ضد باکتریایی هم نیز برخوردار می باشند. مصرف ارده کنجدی میتواند باکتری و عفونت های موجود را از بین برده و موجب پاکسازی بدن نیز گردد. همچنین نوعی ماده ی سم زدا به منظور از بین بردن سم های کبد و کلیه محسوب می شود. بهتر است کسانی که دچار عفونت ادراری، کلیوی، رحم و... هستند، از مصرف این ماده مغذی غافل نشوند.


خواص ضد التهابی ارده کنجدی:


از آنجایی که ماده غذایی ارده از کنجد مغذی تهیه شده است، سرشار از انواع ماده های معدنی می باشد که موجب برخورداری از خاصیت ضد التهابی آن شده اند: از این رو، مصرف آن میتواند برای درمان اغلب التهاب های بدن همچون التهاب گلو، التهاب لثه و... موثر واقع گردد. پس بهتر است کسانی که اغلب دچار سرماخوردگی به ویژه در فصل سرد سال می شوند، این ماده غذایی را به عنوان وعده ی صبحانه ی خود مورد مصرف قرار دهند.


کلام آخر:


ارده کنجدی در زمینه های متفاوتی تاثیر گذار است و مورد مصرف قرار دادن آن به ویژه به عنوان وعده ی صبحانه، میتواند در عملکرد های متفاوت بدن اثرات مثبتی برجای بگذارد. البته لازم است بدانید استفاده از مواد اولیه ی با کیفیت و درجه ی یک در تولید این عصاره کنجدی، موجب مفید واقع شدن آن در عملکرد های متفاوت بدن می گردد. متاسفانه برخی از تولید کنندگان عصاره های کنجدی، از کنجد نامرغوب در تولید فرآورده های آن مورد استفاده قرار می دهند که نه تنها خواص مفیدی برای بدن ندارد بلکه از عوارض بالایی نیز برخوردار می باشد. بهتر است برای تهیه ی فرآورده های کنجدی خود، نزد فروشگاه های معتبر در سراسر کشور مراجعه نموده و از نوع با کیفیت آن برخوردار شوید. همچنین برای خرید آسان و مطمئن، استفاده از خرید اینترنتی وبسایت ترنگ، گزینه ی مناسبی محسوب می شود. هدف ما از تهیه ی مقاله فوق، قرار دادن اطلاعاتی در زمینه ی خواص درمانی و معجزه آسای ارده کنجدی در علم پزشکی بود. البته لازم است بدانید که این مقاله در اینجا به پایان نمی رسد و در مقالات منتشر شده ی بعدی به ادامه ی آن، خواهیم پرداخت. امیدواریم که با مطالعه ی آن ها، اطلاعات مفیدی را به دست آورده و مورد استقبال شما عزیزان قرار گرفته شود. خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه ی مقالات منتشر شده از وبسایت ترنگ در اختیار ما قرار دهید تا با استفاده از آن ها، سطح کیفیت مقالات منتشر شده ی بعدی را با کیفیت بالاتری ارائه نمائیم.

پیشنهاد میکنیم از مقاله 6 خاصیت ارده کنجدی در علم پزشکی(قسمت دوم) دیدن کنید.




خرید روغن کنجد

 

خرید روغن کنجد





خرید ارده

 

خرید ارده

 





خرید حلواارده 

خرید حلوا ارده

 





خرید شیره انگور 

خرید شیره انگور

 





خرید حلواشکری 

خرید حلواشکری

 



تعداد نظرات : 0