لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

روش استفاده از روغن کنجد برای عملکردهای متفاوت بدن

همانطور که در مقالات منتشر شده قبل ذکر کردیم، یکی از بهترین روغن های گیاهی که از خواص درمانی و خوراکی بالایی برخوردار می باشد، روغن کنجد است. این روغن گیاهی به دلیل اینکه حاوی املاح فراوانی بوده و در زمینه های متفاوتی همچون درمان برخی از بیماری ها موثر می باشد، به عنوان ملکه ی روغن های گیاهی شاخته شده است. جالب است بدانید روغن کنجد باتوجه به اینکه سرشار از مواد معدنی بالایی است و به عنوان درمانگر برخی بیماری ها موثر واقع شده است، از قیمت پائینی برخوردار می باشد. اکنون قصد داریم با انتشار این مقاله، اطلاعاتی در زمینه ی روش استفاده از روغن کنجد برای درمان بیماری، در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهیم. پس جهت کسب اطلاعات در این زمینه، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.


راهکار های استفاده از روغن کنجد در زمینه های متفاوت:


روغن کنجد در زمینه های متعدد همچون درمان بیماری و کاهش روند آن، کاربرد های موثری دارد که در قسمت پائین، به برخی از آن ها اشاره شده است؛


 روش استفاده از روغن کنجد برای درمان و کاهش روند بیماری مفاصلی:


افرادی که مبتلا به بیماری های مفاصلی همچون آرتروز و پوکی استخوان هستند، میتوانند از روغن کنجد برای درمان درد های ناشی از آن استفاده نمایند؛ زیرا این روغن گیاهی سرشار از مواد معدنی مختلفی همچون آهن و کلسیم میباشد. بهتر است بدانید افرادی دیگر نیز میتوانند با مصرف این روغن گیاهی، از ایجاد بیماری های مفاصلی در بدن خود پیشگیری نمایند.
طریقه مصرف روغن کنجد برای تسکین درد های مفاصلی:
بهتر است کسانی که مبتلا به درد های مفاصلی هستند به منظور تسکین دردهای خود، با استفاده از روغن کنجد در دو وعده ی زمانی صبح و آخر شب، بدن خود را ماساژ نمایند.


 روش استفاده از روغن کنجد برای درمان یبوست:


متاسفانه تقریبا نیمی از افراد مبتلا به بیماری یبوست هستند. این نوع بیماری مربوط به عملکرد دستگاه گوارش می باشد؛ بدین معنا که بر اثر دلایل مختلف همچون کم آبی بدن و استفاده از برنامه غذایی مضر، مسیر روده ها خشک شده و عمل دفع دچار مشکل می گردد. بهتر است بدانید یبوست به گونه ای می باشد که در صورت عدم درمان آن، فرد مبتلا به بیماری های جدی تری می گردد

 طریقه مصرف روغن کنجد برای درمان یبوست:


بهتر است برای درمان بیماری یبوست، سالاد سبزیجات مثل کاهو، کلم، خیار سبز و... ترکیب کرده و حدود 4 الی 5 قاشق روغن کنجد به آن اضافه نمائید. این سالاد ترکیبی با روغن کنجد را هرروز میل کنید تا تاثیر آن را در زمینه ی درمان بیماری خود ببینید.


 روش استفاده از روغن کنجد برای درمان ترک های پوستی:


یکی دیگر از خواص مفید روغن کنجد، درمان ترک های پوستی در قسمت پاشنه ی پا است؛ بدین معنا که برخی افراد بر اثر خشکی پوست، کمبود املاحی، کاهش آب بدن و... دچار ترک های پوستی در پاشنه پاهای خود می شوند. از این رو میتوانند از روغن گیاهی کنجد به منظور درمان آن استفاده نمایند.


 طریقه مصرف روغن کنجد برای درمان ترک پوستی در پاشنه پا:


بهتر است قبل از خواب شبانگاهی، با استفاده از روغن کنجد کف پاشنه ی پای خود را ماساژ داده و با استفاده از یک نایلون آن را بپوشانید تا در طول شبانه روز عرق کرده و جذب پوست شود. استفاده از این روش موجب درمان ترک پوستی شما شده و کمک می کند تا معجزه ی آن را به چشم ببینید.


 روش استفاده از روغن کنجد به منظورحفظ سلامتی دندان ها:


برا شست و شوی دندان ها، بهتر است از روغن گیاهی کنجد استفاده نمائید تا از خواص ارزشمند آن برخوردار شوید. از آنجایی که روغن کنجد از خواص ضد باکتریایی برخودار است، میتواند برای از بین بردن باکتری های متعدد دهان و دندان موثر واقع شود. همچنین خاصیت ضد التهابی آن برای درمان التهاب های دهان مفید است.


 طریقه مصرف روغن کنجد برای حفظ سلامت دهان و دندان:


برای حفظ سلامت دندان های خود، بهتر است پس از مسواک زدن یک قاشق روغن کنجد را داخل دهان برده و حدود 5 الی 10 دقیقه حرکت دهید. در انتها چند دقیقه غرغره نموده و بیرون بریزید.


کلام آخر:


لازم است بدانید در صورتی میتوانید از خواص ارزشمند این روغن گیاهی بهره مند شوید که از نوع ارگانیک آن را مورد مصرف قرار دهید. بهتر است به منظور تهیه ی روغن کنجد اصل و مرغوب، نزد فروشگاه های معتبر در سراسر کشور مراجعه نمائید. همچنین میتوانید از وبسایت های اینترنتی همچون ترنگ به منظور خرید اینترنتی استفاده نمائید تا از محصول ارگانیک برخوردار شوید. هدف ما از تهیه ی مقاله فوق، قرار دادن اطلاعاتی در زمینه ی روش استفاده از روغن کنجد برای عملکرد های متفاوت بدن، در اختیار شما دوستان عزیز بود. لازم به ذکر است محتوای این مقاله در این قسمت به اتمام نمی رسد و در مقالات منشر شده ی بعد به ادامه آن خواهیم پرداخت امیدواریم که با مطالعه ی آن ها، اطلاعات مفیدی را به دست آورده و مورد توجه شما دوستان قرار گرفته باشد. خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه ی مقالات منتشرشده از وبسایت ترنگ در اختیار ما قرار دهید تا با استفاده از آن ها، خدمات بهتر با کیفیت بالاتر ارائه نمائیم.


پیشنهاد میکنیم از مقاله حلواارده و حلواشکری، صبحانه ای مغذی و خوشمزه(قسمت دوم) دیدن کنید.



خرید روغن کنجد

 

خرید روغن کنجد





خرید ارده

 

خرید ارده

 





خرید حلواارده 

خرید حلوا ارده

 





خرید شیره انگور 

خرید شیره انگور

 





خرید حلواشکری 

خرید حلواشکری

 



تعداد نظرات : 0