لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

طرز تهیه کیک گردویی حلواارده

تقریبا اغلب کودکان علاقه ای به سرو میان وعده های اصلی صبحانه، ناهار یا شام ندارند و اغلب با تنقلات مضر همچون کیک های صنعتی خود را سیر می کنند. این نوع خوراکی ها فاقد هرگونه املاح و ویتامین هستند؛ بنابراین نه تنها برای بدن مفید واقع نشده اند، بلکه حاوی عوارض بالایی می باشند. بهتر است در چنین مواقع ای با استفاده از مواد غذایی ارگانیک و طبیعی، انواع دسر و کیک های متنوع تهیه نمائید تا اشتیاق کودک شما به مصرف آن ها افزایش یافته و از املاح و ویتامین موجود هرکدام، بهره مند گردد. از بهترین مواد مغذی که میتوان با استفاده از آن ها انواع دسر، کیک و شیرینی، غذاهای متنوع و... تهیه نمود، محصولات کنجدی همچون حلوا ارده است. استفاده از حلوا ارده در تهیه ی کیک و شیرینی، بوی خوب و طعم لذیذی به آن می بخشد؛ در نتیجه گزینه ی مناسبی برای تامین کمبود های املاحی و ویتامین بدن کودک محسوب می شود. اکنون قصد داریم با انتشار این مقاله، آموزش یک کیک گردویی متفاوت با ترکیب حلوا ارده در اختیار شما کاربران گرامی قرار دهیم؛ پس به منظور فراگیری این آموزش متنوع، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید:


مواد لازم برای تهیه کیک گردویی حلواارده:


• تخم مرغ: 3 عدد
• پودر مغز گردو:2 قاشق غذاخوری
• بیکینگ پودر: 1 قاشق مرباخوری
• وانیل: 3/1 قاشق مرباخوری
روغن کنجد: نصف استکان
حلوا ارده: 3 الی 4 قاشق غذاخوری سر پر
• آرد: 2 فنجان
• شکلات تخته ای:
شیره انگور: 2 الی 3 قاشق غذاخوری( درصورتی که انتخاب شما کیک بیش از حد شیرین است، میتوانید شیره آن را بیشتر نمائید. )


مراحل پخت کیک گردویی حلوا ارده:


1. ابتدا تخم مرغ ها را درون ظرفی مناسب شکسته و به مدت 10 دقیقه با دور تند هم زن ترکیب کنید.
2. وانیل و بیکینگ پودر را ترکیب نموده و 2 الی 3 بار الک کنید.
3. سپس شیره به همراه ترکیب وانیل و بیکینگ پودر را به تخم مرغ ها افزوده و حدود 10 الی 15 دقیقه با همزن هم بزنید تا مایعی کرم رنگ و یک دست حاصل شود.
4. در مرحله ی بعد مقداری روغن کنجد به همراه حلوا ارده به مایع تخم مرغ اضافه نموده و مخلوط نمائید تا مایع کیک به حالت یک دست در بیاید.
5. آرد را به آرامی به مایع به دست آمده اضافه نمائید و به طور همزمان با همزن برقی آن را با مواد ترکیب نمائید تا از حالت دلمه دلمه شدن پیشگیری نمائید.
6. با مقدار کمی ارده و روغن کنجد، قالب کیک را چرب نمائید.
7. مایع کیک را درون قالب کیک بریزید.
8. قابلمه ای مناسب روی حرارت گاز قرار دهید و یک لیوان آب درون آن بریزید تا به نقطه ی جوش برسد.
9. پس از رسیدن آب به نقطه ی جوش، چند لحظه صبر کنید تا گرم شود. سپس قالب کیک را درون آن قرار داده و حدود 40 دقیقه روی شعله ی کم بگذارید تا پخته شود.
10. همچنین در صورتی که قصد دارید با استفاده از فر کیک خود را بپزید، میتوانید آن را روی درجه ی 45 الی 50 دقیقه و دمای 180 درجه تنظیم نمائید.
11. شکلات تخته را با استفاده از روش بن ماری ذوب کرده و به عنوان تزئین کیک به همراه پودر گردو استفاده نمائید.
12. لازم به ذکر است بعد از پخت کیک، چند لحظه صبر کنید تا خنک شود. سپس آن را از قالب جدا کرده و تزئین نمائید.
نکته:
الزامیست هنگام پخت کیک با استفاده از فر یا قابلمه ، به هیچ عنوان درب آن را باز نکنید؛ زیرا موجب پیشگیری از پف کیک می شود.


کلام آخر:


مصرف کیک گردویی حلواارده علاوه بر کودکان مناسب برای تمامی افراد در سنین مختلف است و میتواند تاثیر فوق العاده ای در بدن آن ها داشته باشد؛ اما لازم به ذکر است برای تهیه ی محصولات کنجدی همچون خرید حلواارده، الزامیست نزد فروشگاه های معتبر مراجعه نمائید تا از نوع ارگانیک و مرغوب آن ها بهره مند شوید. همچنین می توانید از وبسایت های معتبر همچون ترنگ استفاده کرده و اقدام به خرید اینترنتی حلواارده کنید تا طعم بی نظیر آن را تجربه نمائید. هدف ما از تهیه ی مقاله فوق، قرار دادن اطلاعاتی در زمینه ی آموزش کیک گردویی حلواارده بود؛ امیدواریم که از این آموزش استفاده نموده و طعم بی نظیر این کیک متفاوت را تجربه نمائید. خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه ی مقالات انتشار یافته از وبسایت ترنگ نزد ما قرار دهید تا با کمک آن ها، خدمات بهتر با کیفیت بالاتر عرصه نمائیم.


پیشنهاد میکنیم از مقاله حلواشکری، غذایی مفید با خصوصیات خاص دیدن کنید.



خرید روغن کنجد

 

خرید روغن کنجد





خرید ارده

 

خرید ارده

 





خرید حلواارده 

خرید حلوا ارده

 





خرید شیره انگور 

خرید شیره انگور

 





خرید حلواشکری 

خرید حلواشکری

 



تعداد نظرات : 0