لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

حلواشکری، غذای مفید با خصوصیات خاص!

شاید برای شما جالب باشید بدانید که حلواشکری به عنوان یک غذا و میان وعده مورد پسندتان، چه مضرات و معایبی دارد. کنجد، اصلی ترین ماده ساخت حلواشکری است که مصرف صحیح آن باعث سلامتی شما خواهد شد.
حلواشکری یکی از محصولات غذایی سنتی ایران است که از پختن شکر و گلوکز همراه با اسید سیتریک و سپس مخلوط کردن آن با ارده (خمیر کنجد)‌ همراه با افزودن طعم‌دهنده‌هایی نظیر هل و وانیل به دست می‌آید. این فرآورده کنجدی خوراکی مقوی، پرکالری و کم‌حجم است.
اصلی‌ترین و مقوی‌ترین ماده تشکیل‌دهنده حلواشکری کنجد است. دانه کنجد دارای ۲۰ تا ۲۵ درصد پروتئین و ۵۰‌ درصد چربی است و یکی از منابع بسیار مفید آهن، روی و خصوصا کلسیم به حساب می‌آید. دانه‌های کنجد معمولا به رنگ‌های سفید، خاکستری و سیاه هستند که نوع سفید آن از همه مرغوب‌تر است. یک قاشق غذاخوری کنجد ۱۴ درصد از نیاز روزانه کلسیم ما را تامین کرده و معادل ۴۵ کیلوکالری انرژی دارد. مصرف کنجد به صورت خام نیز قابل هضم است و می‌تواند تا حد قابل ملاحظه‌ای نیاز بدن به پروتئین را تامین نماید.
اگر حلواشکری واقعا از کنجد و روغن آن تهیه شده باشد سرشار از اسیدهای چرب امگا ـ ۳، امگا ـ ۶ و امگا ـ ۹ است و به شرطی که این محصول به خوبی فرآوری شده و در اثر حرارت پخت مواد مغذی کنجد تخریب نشده باشد و اگر کنجد در شرایط نگهداری نامناسب آلوده به سم مهلک آفلاتوکسین نباشد می‌تواند تا حدودی املاح و ویتامین‌های بدن را تامین کند.(جهت خرید حلواشکری کلیک کنید)

توصیه‌ها:


* از این محصول به دلیل شکر، چربی و کالری بسیار بالا به صورت تفننی و گهگاه استفاده کنید. یادآور می‌شود کسانی که دچار اضافه وزن، چاقی، چربی خون بالا یا مبتلا به دیابت هستند نباید از این فرآورده استفاده کنند.
* حلوا شکری را باید در محلی خنک و به دور از تابش مستقیم نورخورشید نگهداری کرد. به دلیل آن که حلوا ارده دارای کنجد و سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده است خیلی زود در مجاورت با هوای گرم چربی‌های آن با اکسیژن ترکیب شده و طعم نامطلوبی پیدا می‌کند.
* در صورتی که پس از مدتی شاهد وجود مقداری روغن روی حلوا شکری بودید آن را نشانه فساد محصول ندانید. این ماده روغنی همان روغن کنجد است که در اثر تغییرات دمایی از محصول خارج شده است.
* از خرید حلوا شکری به صورت فله‌ای جدا اجتناب کنید. این فرآورده‌ها اغلب به صورت غیربهداشتی تولید و در شرایط نامساعد و آلوده محیطی در مجاورت خیابان‌های شلوغ و پرتردد عرضه می‌شوند.

کلام آخر:
در این مقاله قصد داشتیم شما را با خواص حلوا شکری آشنا کنیم. توجه داشته باشید که برای بهره مندی از خواص حلوا شکری باید به فروشگاه های معتبر یا وبسایت های شناخته شده مانند طعم ماندگار ترنگ اردکان استفاده نمایید.
امیدواریم که از مطالعه این مقاله لذت برده باشید و با نظرات خود ما را در بالا بردن کیفیت مطالب وبسایت ترنگ یاری کنید.


پیشنهاد میکنیم از مقاله 9 خاصیت دسر هوموس که از آن بی خبرید  دیدن کنید.


خرید روغن کنجد

 

خرید روغن کنجد





خرید ارده

 

خرید ارده

 





خرید حلواارده 

خرید حلوا ارده

 





خرید شیره انگور 

خرید شیره انگور

 





خرید حلواشکری 

خرید حلواشکری

 



تعداد نظرات : 0