لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

خواصی از شیره انگور که خیلی ها نمیدانند! ( قسمت اول )

شیره انگور دارای ویتامین ها و مواد معدنی فراوانی است و فواید زیادی برای سلامتی دارد. در ادامه این بخش با طبع شیره انگور و خواص مختلف آن آشنا خواهید شد.
طبع شیره انگور گرم و تر است و برای افراد سرد مزاج مفید می باشد، مصلح دوشاب یا شیره انگور، تخم ریحان است.
با هم نگاهی خواهیم داشت به فواید شیره انگور که شامل:


تقویت سیستم ایمنی


شیره انگور دارای ویتامین های A، B، C و املاحی چون آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم و کلسیم است و برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید می باشد. شیره انگور به دلیل داشتن آنتی اکسیدان فراوان موجب افزایش گلبول های سفید در بدن و بالا رفتن ایمنی بدن می شود و بدن را در برابر بیماری ها محافظت می کند.


افزایش انرژی


شیره انگور با داشتن ویتامین ها و مواد معدنی حیاتی و کالری بیشتری نسبت به انگور مصرف میزان کمی از آن باعث تأمین انرژی موردنیاز بدن می شود. همچنین شیره انگور دارای قند طبیعی فراوان بوده که این قند خیلی سریع در بدن حل شده و انرژی بدن را تأمین می کند.(جهت خرید آنلاین شیره انگور کلیک کنید)


رقیق شدن خون


شیره انگور به دلیل داشتن ماده ی معدنی پتاسیم سبب رقیق شدن خون و جلوگیری از حمله قلبی شده و به پیشگیری از بیماری هایی مانند آمبولی و رگ های واریسی کمک می کند.


درمان کم خونی


شیره انگور حاوی آهن و ویتامین B12 است که نقش بسیار مؤثری را در خون سازی با افزایش سطح گلبول قرمز در بدن دارند به همین خاطر مصرف یک الی دو قاشق غذاخوری شیره انگور یک سوم از نیاز روزانه ی بدن به آهن را تأمین می کند و برای رفع کم خونی مفید است.



پیشگیری از سرطان و کاهش اثرات شیمی درمانی


آنتی اکسیدان های متنوع وفراوان شیره انگور از سرطانی شدن سلول های بدن توسط رادیکال های آزاد جلوگیری می کنند و سبب تحریک ترشح بیشتر و افزایش سطح گلبول سفید در بدن می شوند. دوشاب همچنین برای درمان عفونت و التهاب بسیار مؤثر است و اثرات شیمی درمانی را کاهش می دهد.


تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر


قند طبیعی و ویتامین های حیاتی شیره انگور موجب تقویت سلول های مغزی و تامین انرژی فعالیت این سلول ها می شود. همچنین شیره انگور به دلیل طبع گرم سبب بهبود عملکرد سلول های مغزی شده و در تقویت حافظه و جلوگیری از پیری مغز نقش موثر دارد.


آرامش اعصاب و بهبود خلق و خو


منیزیوم موجود در شیره انگور به متعادل شدن کلسیم موجود در رگ های عصبی و خونی کمک و باعث آرامش اعصاب و بهبود خلق وخو ، افزایش نشاط و انرژی افراد دچار افسردگی می شود.


بهبود عملکرد گوارش


مصرف شیره انگور سبب پاکسازی روده و معده، دفع اوره از بدن شده و ضد نفخ است ، به همین دلیل موجب بهبود عملکرد دستگاه گوارش می شود.


نکات مهم مصرف شیره انگور


مقدار مصرف معمول شیره انگور برای برای بزرگ سالان یک تا سه قاشق غذاخوری و برای کودکان یک تا سه قاشق مرباخوری در روز است.
استفاده از شیره انگور در فصل زمستان که بدن دچار ضعف می شود و درمان و تسکین بیماری های فصول سرد توصیه می شود.


کلام آخر:


در این مطلب قصد داشتیم شما را با خواص شیره انگور بیشتر آشنا کنیم. دقت داشته باشید که برای تهیه عرقیات مرغوب علاوه بر مراجعه به فروشگاه های معتبر میتوانید از طریق وبسایت ترنگ نیز اقدام به خرید کنید.
امیدواریم که از مطالعه این مطلب استفاده لازم را برده باشید و با نظرات خود ما را در بالا بردن کیفیت مطالب منتشر شده از وبسایت ترنگ یاری فرمایید.


پیشنهاد میکنیم از مقاله آشنایی با روغن کنجد بکر و تصفیه شده دیدن کنید.





خرید روغن کنجد

 

خرید روغن کنجد





خرید ارده

 

خرید ارده

 





خرید حلواارده 

خرید حلوا ارده

 





خرید شیره انگور 

خرید شیره انگور

 





خرید حلواشکری 

خرید حلواشکری

 



تعداد نظرات : 0