لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

بدون نیاز به شکر حلواارده درست کنید

حلوا ارده، خود به تنهایی سرشار از خاصیت هایی مثل پروتئین، چربی های اشباع نشده، کلسیم، منیزیم، آهن و ... است. حال اگر آن را با ترکیب عسل و پسته تهیه و نوش جان کنید جزو مغذی ترین و کامل ترین صبحانه هایی می شود که می توانید مصرف کنید.
اکنون در ادامه قصد داریم روند تهیه حلواارده پسته ای بدون نیاز به شکر را برای شما عزیزان شرح دهیم؛ پچس با ما همراه باشید:



مواد لازم برای درست کردن حلواارده بدون شکر:


پسته خام یا بوداده: 1 و نیم پیمانه
ارده: 2 پیمانه
عصاره هل: 1 قاشق مربا خوری
عسل: 2 پیمانه



نحوه آماده سازی حلواارده بدون شکر:


در مرحله اول ابتدا 2 پیمانه عسلی را که آمده کردید را داخل ماهیتابه بریزید سپس ماهیتابه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا عسل شروع به جوشیدن کند و دمای آن به 120 درجه سانتی گراد برسد. (درصورت نداشتن درجه می توانید تا زمانی که نرم و انعطاف پذیر بشه صبر کنید) حالا ماهیتابه را از روی حرارت بردارید و تا سرد شدن آن صبر کنید. اکنون 1 قاشق مرباخوری وانیل و 5/1 پیمانه پسته مغز شده را به آن اضافه نمایید و هم بزنید تا به خوبی با یکدیگر مخلوط شوند.

در مرحله بعدی 2 پیمانه آرد را کم کم به مواد خود اضافه کنید و به آرومی هم بزنید. داخل قالب نچسب تفلونی که از قبل آماده کرده اید را به خوبی با روغن ارده چرب کنید. سپس مواد حلوا ارده را درون قالبی که چرب کرده اید بریزید. پس از خنک شده مواد روی آن را با سلفون یا کیسه فریزر بپوشانید و به مدت 24 تا 36 ساعت آن را درون یخچال قرار دهید.

پس از گذشت مدت ذکر شده حلوا ارده شما آماده است می توانید آن را از درون یخچال بیرون بیاورید و در ظرفی دلخواه برش بزنید. کمی به آن مهلت دهید تا به دمای اتاق برسد و از حالت سردی خارج شود. اکنون حلوا ارده پسته ای شما آماده سرو کردن است. نوش جان!

نکته 1:
حلوا ارده آماده شده را درون ظرفی در بسته داخل یخچال قرار دهید تا بتوانید به مدت چند ماه آن را نوش جان کنید.

نکته 2:
برای درست کردن حلواارده خانگی علاوه بر مواد اولیه ای که از آنها استفاده شد می توانید از مواد دیگری همچون شکلات، قهوه، وانیل و گلاب و مغزیجاتی نظیر بادام و فندق استفاده کنید که این امر بسته به نوع سلیقه و ضاعقه شما عزیزان است.


امیدواریم که از مقاله فوق استفاده لازم را برده باشید و از آنجایی که در تهیه این نوع حلواارده از شکر استفاده نشده به شما همراهان همیشگی توصیه می کنیم که حتما آن را تهیه و نوش جان کنید. خوشحال می شویم از اینکه نظرات و پیشنهادات خود را با ما درمیان بگذارید.


پیشنهاد میکنیم از مقاله نحوه تشخیص روغن کنجد فاسد دیدن کنید..




 

روغن کنجد و مزایای آن






 

ارده و خواص آن

 





 

حلواارده و خواص آن

 



تعداد نظرات : 0