لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

آشنایی با حلواارده سنتی مرغوب و مزایای آن

یکی از ماده های غذایی مقوی که از محصول اصل و سنتی کشور ایران محسوب می گردد، حلوا ارده است که از ترکیب ارده کنجدی با ماده های ارزشمند دیگرهمچون عسل و انواع شیره های طبیعی انگور، خرما ، انجیر تولید می شود. وجود ماده های مغذی همچون ارده و شیره های طبیعی در حلوا ارده ی سنتی ، خاصیت آنرا چند برابر کرده است . حلواارده میتواند باعث درمان برخی بیماری ها همچون یبوست و.... را دارد. حلوا ارده سنتی به دلیل وجود ماده های مغذی در خود، میتوانند کمبود های املاحی بدن را تامین نمایند: از این رو مصرف آن به تمامی افراد در سنین مختلف به ویژه کودکانی که در سنین رشد هستند، توصیه می گردد. اکنون قصد داریم با انتشار این مقاله، اطلاعاتی در زمینه ی آشنایی با مزایای مصرف حلوا ارده سنتی و روش نگهداری آن بپردازیم. پس برای کسب اطلاعات در این زمینه ، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید:


مصرف حلوا ارده سنتی چه مزایایی دارد؟


استفاده از حلوا ارده سنتی به دلیل وجود ماده های مغذی که در آن وجود دارد، از مزایای زیادی برخوردار می باشد که در قسمت پائین، به برخی از آن ها اشاره شده است:


حلوا ارده سنتی طعم متفاوتی نسبت به دیگرحلوا ارده های موجود در بازار دارد: زیرا نه تنها مواد افزودنی در تولید آن به کار برده نمی شود، بلکه از روش دستی و سنتی تولید می گردد و همین امر موجب افزایش طرفداران آن شده است.


بهتر است بدانید یکی از مهمترین ویژگی های حلوا ارده سنتی ، بافت نرم آن است.


وجود اسیدهای چرب اشباع نشده همچون انواع امگاها ، فیبر طبیعی و کلسیم در فرآورده ی حلوا ارده سنتی، موجب تاثیر فوق العاده ی آن در برخی از عملکرد های بدن همچون حفظ و سلامتی پوست و مو شده است. همچنین مصرف آن از ایجاد توده های استخوانی در بدن پیشگیری کرده و در نتیجه فرد را از مبتلا شدن به بیماری های مفاصلی در امان نگه دارد.


حلوا ارده سنتی حاوی انواع ویتامین ها همچون ویتامین E, D, B است.


یکی دیگر از مزایای حلوا ارده سنتی، وجود میزان بالایی از مواد معدنی همچون آهن در آن است که موجب تامین میزان لازم ماده معدنی آهن شده و در نتیجه از ایجاد کم خونی در بدن پیشگیری می نماید.


وجود ماده های مقوی همچون ارده و انواع شیره های طبیعی به همراه عسل در حلوا ارده سنتی ، موجب شده است که این نوع فراورده ی کنجدی، نوعی غذای کامل محسوب گردد.


مصرف حلوا ارده ی سنتی نقش موثری در پیشگیری از ایجاد اغلب بیماری ها در بدن دارد؛ زیرا در تولید آن از روغن معجزه آسای کنجد استفاده شده است. از آنجایی که روغن کنجد خاصیت ضد التهابی، ضد سرطان و آنتی اکسیدانی بالایی دارد، وجود آن در حلوا ارده سنتی موجب پیشگیری از ایجاد انواع بیماری قلبی ، عروقی و انواع سرطان ها در بدن شده است.(جهت خرید ایترنتی حلواارده کلیک کنید)


چگونه از حلوا ارده سنتی نگهداری نمائیم؟


حلوا ارده سنتی از دانه های کنجد تولید می گردد که سرشار از چربی اشباع نشده ای می باشد. هنگام تولید این محصول کنجدی به صورت سنتی، از اضافه نمودن مواد نگهدارنده به آن اجتناب میشود. از این رو هنگامی که در معرض نور خورشید و مجاورت هوای گرم قرار گیرد، اسیدهای چرب آن با اکسیژن ترکیب شده و در نهایت اکسید می گردد. اکسید شدن چربی های موجود در حلوا ارده سنتی، موجب تغییر در طعم آن شده و در نهایت قابل مصرف نیست. بهتر است برای نگهداری حلوا ارده ی خود، آن را درون یخچال نگهداری کرده و از قرار گرفتن آن مقابل نور خورشید و گرما، اجتناب نمائید.


کلام آخر:


بهتر است بدانید حلوا ارده سنتی در همه ی فروشگاه ها یافت نمی شود. همچنین برخی از افراد نوع صنعتی آن را جایگزین سنتی کرده و به فروش می رسانند. پس برای تهیه نوع طبیعی و مرغوب این فرآورده کنجدی، بهتراست نزد فروشگاه های معتبر مراجعه کنید. همچنین از آنجایی که شهر اردکان یزد به تولید محصولات کنجدی مرغوب و ارگانیک همچون حلوا ارده سنتی معروف است، می توانید از خرید اینترنتی وبسایت ترنگ استفاده کرده و آن را تهیه نمائید. هدف ما از تهیه ی مقاله فوق، قراردادن اطلاعاتی در زمینه ی مزایای استفاده از حلوا ارده سنتی و روش نگهداری آن بود. امیدواریم که با مطالعه ی آن اطلاعات مفیدی را به دست آورده و مورد توجه شما عزیزان واقع شده باشد. خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه ی مقالات منتشر شده از وبسایت ترنگ در اختیار ما قرار دهید تا با استفاده از آن ها، سطح کیفیت مقالات منتشر شده ی بعدی را افزایش نمائیم.

پیشنهاد میکنیم از مقاله تقویت سیستم ایمنی بدن با شیره انگور دیدن کنید.


خرید روغن کنجد

 

خرید روغن کنجد





خرید ارده

 

خرید ارده

 





خرید حلواارده 

خرید حلوا ارده

 





خرید شیره انگور 

خرید شیره انگور

 





خرید حلواشکری 

خرید حلواشکری

 



تعداد نظرات : 0