لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

بینایی خود را با روغن کنجد بهبود دهید

امروزه بسیاری از مردم به دلیل استفاده زیاد از تلفن های هوشمند، لپ تاپ و تلویزیون شاهد مشکلات بینایی زیادی میباشند و این می تواند آغاز یک مشکل جدی در چشم باشد.
در حالی که کاهش زمان روی صفحه نمایش بسیار مهم است، رژیم غذایی نقش بسیار مهمی در سالم نگه داشتن چشم ها دارد. بسیاری از مواد مغذی اصلی وجود دارد که برای عملکرد صحیح چشمان ما لازم میباشند. دانه کنجد یکی از این مواد غذایی است که دارای خواص مغذی و پیشگیرانه است.
دانه کنجد را می توان به صورت خام ، خشک یا به صورت بو داده مصرف کرد. یکی از رایج ترین فراورده تولید شده از دانه های کنجد، روغن کنجد میباشد. روغن کنجد منبع غنی اسیدهای چرب امگا 6 هستند که از چشم و سایر سلولهای بدن محافظت می کنند.
روغن دانه کنجد که با نام روغن کنجد نیز شناخته می شود منبع خوبی از مواد مغذی مختلف از جمله فلاونوئید ، آنتی اکسیدان فنلی ، اسیدهای چرب امگا 6 ، فیبر رژیم غذایی و ویتامین ها است. طبع دانه کنجد سیاه از کاملا متعادل میباشد (سرد و گرم نیست). دانه های کنجد به عنوان یک محرک در تغذیه چشم عمل می کنند.
روغن کنجد منبع غنی اسیدهای چرب امگا 6 هستند که باعث سلامت چشم میباشد. از آنجا که امگا 6 در بدن تولید نمی شود ، فرد باید آن را در رژیم غذایی خود بگنجاند.

شاید برایتان جالب باشد که روغن کنجد می تواند به عنوان قطره بینی هم استفاده شود
قرار دادن روزانه دو قطره روغن کنجد در هر سوراخ بینی به طور طبیعی بینایی را بهبود و در درمان تاری دید و خستگی و خشکی چشم کمک می کند به طور منظم ماساژ دادن لبه های چشم با روغن کنجد به پاک کردن دایره های تیره و چروک کمک می کند. این تمرین گردش خون را در اطراف چشم بهبود می بخشد
نه تنها برای چشم ، دانه کنجد و روغن کنجد مواد مغذی مورد نیاز پوست سر و موی سالم را تأمین می کنند. همچنين نشان داده شده است كه باعث كاهش ظاهر سوختگي و ساير علائم پوست و همچنين كاهش علائم پيري زودرس مي شود.

مطالعات نشان میدهد که مصرف روغن کنجد تا حد زیادی میتواند بینایی را تا حد زیادی بهبود دهد، پس مصرف آن را جدی بگیرید.

امیداریم از این مقاله استفاده لازم را برده باشید، پیشنهاد میکنیم از مقاله های زیر دیدن فرمایید

حلواارده و خواص آن

روغن کنجد و خواص آن

ارده و خواص آن

تعداد نظرات : 0