لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

تاثیر مصرف روغن کنجد در کاهش وزن

اگر سعی در کاهش وزن دارید ، اضافه کردن روغن کنجد به رژیم غذایی میتواند به شما کمک کند.( توجه داشته باشید که افزایش مصرف روغن کنجد راهی تضمینی برای کاهش وزن نیست)
به دلیل این که این روغن کنجد کالری بالایی دارد. اضافه کردن روغن به یک برنامه غذایی کم کالری به کاهش وزن در بخشهای توصیه شده بهترین موفقیت را در موفقیت لاغری به شما می دهد
اگرچه اضافه کردن روغن کنجد سالم به برنامه غذایی شما را به رسیدن به وزن ایده آل کمک کند، اما زیاده روی در مصرف آن می تواند مانع کاهش وزن شود.
یک قاشق غذاخوری روغن کنجد (حدود 14 گرم) حاوی 120 کالری است.

یک مطالعه که در سال 2006 در "ژورنال زیست شناسی و پزشکی آمریکا" منتشر شد ، نشان داد شرکت کنندگان که روزانه حدود 2.6 قاشق غذاخوری روغن کنجد مصرف می کنند ، وزن قابل توجهی را از دست داده اند
هنگامی که افراد مصرف روغن کنجد را به مدت 45 روز متوقف کردند ، وزن خود را که از دست داده بودند دوباره به دست آوردند.
محققانی که این مطالعه را انجام داده اند نشان می دهند که اسیدهای چرب اشباع نشده در روغن کنجد میتواند در کاهش وزن نقش داشته باشند زیرا باعث افزایش سطح لپتین در هپلاسما ، هورمونی می شود که تعادل انرژی را تنظیم می کند و باعث کاهش مصرف مواد غذایی می شود


افراد مورد مطالعه که با خوردن روغن کنجد وزن کم کرده اند ، این کار را با مصرف روزانه حدود 320 کالری کالری انجام دادند.

اضافه کردن روغن کنجد به برنامه غذایی شما همچنین می تواند علاوه بر کاهش وزن به سلامت قلب شما کمک کند
. کلینیک Cleveland خاطرنشان می کند که چربی های اشباع نشده موجود در دانه های کنجد به افزایش کلسترول خوب شما ، کاهش کلسترول بد بدن و کاهش خطر ابتلا به سکته مغزی و بیماری های قلبی کمک می کند.

مطالعه "ژورنال زیست شناسی و پزشکی ژله" گزارش داده است که 50 فرد مبتلا به فشار خون بالا که روزانه 2.6 قاشق غذاخوری روغن کنجد را به مدت 45 روز به عنوان جایگزینی برای روغنهایی که آنها به طور معمول مصرف کرده اند ، فشار خون را کاهش می دهند.

امیدواریم از این مقاله استفاده لازم را برده باشید پیشنهاد میکنیم از مقاله های زیر دیدن فرمایید:

معجزه ای به نام روغن کنجد- خواص درمانی و غذایی روغن کنجد

همه چیز درباره ارده و خواص آن

خصوصیت حلوا ارده مرغوب و مضرات و شرایط نگهداری آن