لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

اگر از بیماری یبوست رنج می برید روغن کنجد مصرف کنید

یبوست عارضه ای رایج دستگاه گوارش بدن و سیستم هضم و جذب بدن میباشد که بسیاری از افراد درگیر آن میباشند و از آن رنج میبرند. رژیم غذایی که در طول روز مصرف میشود باعث تشدید یا تسکین یبوست میشود همچنین یبوست ممکن است به دلیل عوارض مصرف دارو ها هم بوجود آید یکی از روش هایی که باعث درمان این بیماری میباشد رژیم غذایی مناسب میباشد 

دو ماده اصلی که مصرف آن به دفع منظم بدن و روان شدن سیستم گوارش کمک میکند نوشیدن مرتب آب و مصرف خوراکی های حاوی فیبر بالا میباشد.. یکی از مواد غذایی که باعث درمان یبوست میشود روغن کنجد میباشد. روغن کنجد خواص زیادی برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش دارد. روغن کنجد علاوه بر سرشار بودن از فیبر باعث چرب شدن روده ها می شود و هضم را سریع تر و یبوست را از بین میبرد. چربی موجود در دانه های کنجد باعث چرب شدن مدفوع های خشک شده و از این نظر مانند مرطوب کننده عمل میکند.

همچنین فیبر موجود در دانه های کنجد علاوه بر جذب مواد غذایی موثر بدن باعث نگه داشتن آب در مدفوع شده و از این طریق باعث نرم شدن مدفوع و در نهایت دفع سریع و راحت آن میشود.
توجه داشته باشید مصرف روغن کنجد، بسیار موثر تر از مصرف خود دانه های کنجد میباشد هر چند مصرف دانه های کنجد هم بی تاثیر نیست و به دفع بهتر نیز کمک میکند.
زمانی که مدفوع شما خشک و سفت شود، دفع آن به شدت سخت میشود، چربی های موجود در روغن کنجد و همچنین دانه های کنجد باعث روان شدن دستگاه گوارشی و گذشتن راحت تر مدفوع شده و در نهایت باعث دفع سریع آن می شود.

روغن کنجد بنابراین اگر از بیماری یبوست رنج میبرید، از تاثیر به سزای دانه های کنجد و البته 
روغن کنجد غافل نشوید.

مصرف روزانه دو الی سه قاشق غذاخوری روغن کنجد باعث میشود علاوه بر رسیدن انواع مواد مغذی لازم بدن و سلامت قلب و پوست و مو و... باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارش و سیستم جذب و دفع بدن شود.

امیدواریم از این مقاله استفاده لازم را برده باشید لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید..

پیشنهاد میکنیم از مقاله های زیر دیدن فرمایید:

همه چیز درباره ارده و خواص آن

معجزه ای به نام روغن کنجد-خواص غذایی و درمانی آن

همه چیز درباره حلوا ارده -خصوصیت حلوا ارده مرغوب و مضرات و شرایط نگهداری آن

تعداد نظرات : 0