لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

تاثیر روغن کنجد در کاهش قند خون

دیابت به معنای برخی اختلالات ژنتیکی یا به عبارت ساده تر کاهش انسولین در بدن می باشد که میزان آن در افراد مختلف متفاوت است.
دیابت بر دو نوع است.
بیمارانی که دارای دیابت نوع دو می باشند 4 برابر بیشتر از اشخاص معمولی احتمال ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را دارا هستند و همین امر باعث کاهش امید به زندگی در این افراد شده است.
کنجد یکی از غذاهای گیاهی و سالم محسوب می شود که که در کشورهای شرق آسیا مصرف بیشتری دارد.
استفاده از این دانه گیاهی و پر طرفدار باعث کاهش چشمگیر قند و هموگلوبین خون به خصوص در افراد دیباتی نوع دو میشود.
استفاده از چربی به خصوص چربی های اشباع خطر مرگ و میر را بسیار افزایش داده که این امر در افرادی که دارای دیابت نوع دو می باشند به مراتب بیشتر است.
بر خلاف اسید های چرب اشباع، اسید های چرب غیر اشباع دارای خاصیت های زیادی برای بدن هستند و همچنین دارای خاصیت آنتی اکسیدانی و ویتامینی قابل توجهی هستند که روغن کنجد سرشار از این اسید های چرب غیر اشباع می باشد. از این رو روغن کنجد جایگزین مناسبی برای تامین چربی مورد نیاز بدن به خصوص در افراد دیابتی می باشد.
طی تحقیقاتی که روی تعدادی از بیماران دیابتی نوع دو در یزد صورت گرفت به هر کدام از این بیماران  مقدار ۳۰ گرم روغن کنجد به مدت ۴۱ روز داده شد.
 نتایج  حاصل از این تحقیقات نشان داد که مصرف روغن کنجد به مدت ۶ هفته باعث کاهش چشمگیر قند خون ناشتا در افراد مورد مطالعه گردید


امیدواریم از این مقاله استفاده لازم را برده باشید پیشنهاد می کنیم از مقاله های زیر دیدن فرمایید:


همه چیز درباره ارده و خواص آن

همه چیز درباره حلوا ارده -خصوصیت حلوا ارده مرغوب و مضرات و شرایط نگهداری آن

معجزه ای به نام روغن کنجد-خواص غذایی و درمانی آن

تعداد نظرات : 0