لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

10 نکته طلایی درباره روغن کنجد

روغن کنجد که به ملکه روغن ها معروف میباشد، سرشار از اسيدهاي چرب اشباع نشده است و خواص بسایر زیادی برای بدن دارد در این مقاله قصد داریم به بررسی 10 نکته شگفت انگیز خواص روغن کنجد  بپردازیم: 

1- روغن کنجد یک روغن گیاهی است که از دانه های کنجد استخراج می شود. این روغن از آسیا به سایر نقاط دنیا معرفی شده و چینی ها، ژاپنی ها و کره ای ها برای طعم‌دار کردن غذاهایشان از آن استفاده فراوان می کنند.

2- روغن کنجد سرشار از منیزیوم، کلسیم، مس، روی، ویتامینB6 و ویتامین E است.

3- روغن کنجد دارای اسید های چرب امگا6 و امگا9 است همچنین از ترکیب هایی به نام سیزامین و سزاملین درست شده است که دریافتشان به تنظیم فشار خون کمک می‌کند.

4- روغن کنجد به خاطر مقاوم بودن در برابر اکسید شدن شهرت بسزایی دارد که یکی از دلایل این مقاومت بیش از حد، وجود توکوفرول در این روغن است و میزان آن در روغن کنجد 1200 میلی گرم بر کیلوگرم است.

5- روغن کنجد بدلیل خواص ضدباکتری و قارچی که دارد می تواند باکتری های مضر دهان و دندان را از بین ببرد و احتمال پوسیدگی دندان را به حداقل برساند.

6- روغن کنجد به دلیل داشتن سیزامولین و سیزامین که خاصیت آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی دارد، از گرفتگی عروق قلبی جلوگیری می کند.

7- روغن کنجد بدلیل داشتن منیزیم، 12 درصد خطر ابتلا به سرطان (به‌خصوص سرطان کولون یا روده بزرگ) و قند خون افراد دیابتی نوع 2 را
کاهش می‌دهد.


8- روغن کنجد خواص فراوانی دارد اما این امر باعث نمیشود که در مصرف آن زیاده روی کنید چون هر 5 گرم روغن کنجد معادل یک قاشق چایی خوری میشود یعنی چیزی حدود 45 کیلو کالری انرژی، پس مراقب باشید تا دچار اضافه وزن و در پی آن مشکلات و بیماری های مختلف نشوید.

9- روغن کنجد را باید درون ظرف تیره رنگ و شیشه ای بریزید و در آن را محکم ببندید و آن را کنار اجاق گاز نگذارید با این کار احتمال اکسید شدن اسیدهای چرب غیر اشباع موجود در روغن به حداقل ممکن میرسد.

در این مقاله قصد داشتیم شما را با  خواص روغن کنجد آشنا کنیم امیدوارم از این مقاله استفاده لازم برده باشید، لطفا از مقاله های زیر دیدن فرمایید:

طرز تهیه ارده ساده خانگی





 

همه چیز درباره روغن کنجد



تعداد نظرات : 0