لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

طرز تهیه حلوا ارده با ترکیب شیره

حلوا ارده، یکی از محبوب ترین انواع محصولات کنجدی به شمار می رود که بر اساس طعم، خاصیت و.... مورد استقبال نیمی از مردم قرار گرفته است. با مصرف حلوااره به صورت مداوم، کمبود املاح های لازم بدن جبران شده و برای درمان اغلب بیماری ها همچون بیماری پوکی استخوان مفید واقع شده است. استفاده از مواد مغذی دیگر در کنار حلوا ارده به عنوان صبحانه یا میان وعده، موجب افزایش مواد معدنی و خواص بی نظیر آن می شود. بهترین مواد مغذی که میتوان علاوه بر مصرف آن در کنار حلوا ارده، در تولید آن هم مورد استفاده قرار داد، انواع شیره های طبیعی همچون شیره انگور و خرما است. اکنون قصد داریم با انتشار این مقاله، آموزش تهیه حلوا ارده کنجدی با ترکیب شیره خرما و انگور در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. پس برای کسب اطلاعات در این زمینه، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید:

مواد لازم جهت تهیه ی حلوا ارده با ترکیب شیره ها:

(پیمانه لازم: یک لیوان متوسط)
1) ارده کنجدی : یک پیمانه
2) آرد گندم: دو پیمانه
3) شیره انگور: یک پیمانه(جهت خرید شیره انگور کلیک کنید)
4) شیره خرما: یک پیمانه
5) پودر گردو: یک پیمانه
6) پور نارگیل: یک پیمانه
7) آب: نصف پیمانه
8) گلاب: دو قاشق غذا خوری
9) پودر هل: نصف قاشق مربا خوری
10) پودر پسته: به میزان لازم جهت تزئین
11) زعفران: نصف پیمانه
12) کره: یک قاشق غذاخوری


مراحل تهیه ترکیب حلوا ارده با شیره ها:


• ابتدا برای اینکه خامی آرد گرفته شود، آن را درون ظرفی مناسب ریخته، روی حرارت بگذارید. سپس به صورت مداوم حدود 50 دقیقه تفت دهید.(مواظب باشید که رنگ آن تغییرنکند)
• سپس ارده را به آن اضافه کرده و حدود ده دقیقه هم بزنید. پس از گذشت ده دقیقه، شعله ی گاز را خاموش کرده و ظرف را از روی حرارت بردارید.(جهت خرید حلواارده کلیک ککنید)
• پودر گردو و نارگیل را به آن ها اضافه کرده و مخلوط کنید.
• ظرف مناسب دیگری را انتخاب کرده و شیره ی خرما، شیره ی انگور، زعفران و گلاب را درون آن بریزید و به هم بزنید. سپس روی حرارت قرار داده و هنگامی که به نقطه ی جوش رسید، پودر هل را به آن ها بیفزائید.
• در مرحله ی بعد، ظرف را از روی حرارت برداشته و صبر کنید تا کمی خنک شود. (توجه کنید که دمای مایع به دست آمده با ترکیب آرد و ارده به یک اندازه باشد) پس از آن، هردو مواد را باهم مخلوط کرده و بهم بزنید تا مایعی یک دست حاصل شود.
• دقت کنید که اگر مایع بیش از حد سفت بود، به آن کره اضافه کنید در غیر این صورت نیاز به افزودن آن نیست.
• پس از انجام تمام مراحل ذکر شده، با پودر پسته روی آن را تزئین نموده و مایع را درون یخچال قرار دهید . حدود یک الی دو ساعت صبر نمائید.
• اکنون حلوا ارده ی شما آماده ی سرو می باشد.


کلام آخر:


استفاده از حلوا ارده ترکیبی با شیره ها، بهترین وعده برای صبحانه میباشد؛ زیرا جایگزینی شیره های خرما و انگور به جای استفاده از شیرین کننده های صنعتی، موجب افزایش خواص و املاح موجود در حلوا ارده می شود. در این صورت مصرف آن در صبح ناشتا، موجب افزایش قدرت یادگیری شده و نشاط فرد را در طول روز تامین می کند. همچنین کمبودهای املاحی بدن را جبران نموده و از ایجاد انواع بیماری ها در بدن فرد پیشگیری می نماید. هدف ما از تهیه ی مقاله فوق، قرار دادن اطلاعاتی در زمینه ی آموزش تهیه حلوا ارده با شیره های ترکیبی بود. امیدواریم که با مطالعه ی آن، اطلاعات مفیدی را به دست آورده و مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد. خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه ی مقالات منتشر شده از وبسایت ترنگ در اختیار ما قرار دهید تا با استفاده از آن ها، سطح کیفیت مقالات منتشر شده بعدی را افزایش نمائیم.

پیشنهاد میکنیم از مقاله آشنایی با ویتامین های ارده کنجدی دیدن کنید.



خرید روغن کنجد

 

خرید روغن کنجد





خرید ارده

 

خرید ارده

 





خرید حلواارده 

خرید حلوا ارده

 





خرید شیره انگور 

خرید شیره انگور

 





خرید حلواشکری 

خرید حلواشکری

 



تعداد نظرات : 0