لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

9 خاصیت دسر هوموس که از آن بی خبرید

دسر، از مهمترین گزینه هایی محسوب می شود که اغلب افراد از آن قبل از سرو شام یا ناهار مصرف می نمایند. امروزه با استفاده از مواد غذایی مختلف و مفید، انواع دسرها با طعم های متفاوت تهیه می گردد که مصرف برخی از آن ها، خواص فوق العاده ای برای بدن دارد. از بهترین دسر های متفاوت و خوشمزه که از ترکیب ارده کنجدی و نخود تولید می شود، حمص نام دارد. این نوع دسر انباشته از املاح و مواد معدنی متفاوتی است؛بنابراین میتواند به عنوان نوعی مکمل املاحی عمل نماید و کمبود های املاحی بدن را جبران کند. همچنین استفاده از این نوع دسر به دلیل وجود ارده کنجدی در ترکیب خود، برای درمان اغلب بیماری ها موثر واقع شده است.



9 خاصیت دسر هوموس


وجود ارده کنجدی در مواد اولیه دسر حمص، باعث شده است از خواص بی نظیری برای بدن برخوردار شود که از مهمترین آن ها، میتوان به موارد زیر اشاره کرد:


جالب است بدانید دسر حمص، تاثیر فوق العاده ای در زمینه ی پیشگیری از خطر ابتلا به سرطان های مختلف همچون سرطان روده دارد. همچنین   لازم به ذکر است افرادی که مبتلا به این نوع بیماری هستند، میتوانند با مصرف این دسر متفاوت، باعث کاهش روند آن شوند.
 حمص نوعی مکمل پروتئینی برای بدن محسوب می گردد؛ بنابراین با مصرف آن، کمبود پروتئین در بدن جبران می گردد.
 ارده کنجدی انباشته از اسید های چرب اشباع نشده است؛ بنابراین وجود آن در دسر حمص، موجب شده است در زمینه ی چربی سوزی نقش مفیدی را ایفا نماید و به عنوان نوعی ماده رژیمی به همه ی افراد توصیه شود.
  کسانی که مبتلا به بیماری سلیاک هستند، میتوانند از دسر حمص به عنوان نوعی داروی شفابخش مصرف نمایند.
 افرادی که در اغلب مواقع با اختلالات گوارشی همچون یبوست یا بواسیر مواجه می شوند، بهتر است حداقل دو الی سه بار در هفته از دسر حمص مصرف نمایند. این دسر متفاوت به دلیل ارده کنجدی که در ترکیبات آن وجود دارد، حاوی فیبر بالایی است؛ در نتیجه برای تقویت دستگاه گوارش و رفع اختلالات آن موثر می باشد.
 دسر حمص تاثیر فوق العاده ای برای حفظ سلامت قلب و پیشگیری از خطر ابتلا به بیماری های مربوط به آن دارد؛ زیرا نوعی ماده معدنی به نام آنتی اکسیدان در این نوع دسر انباشته شده است.
 مفاصل و استخوان های بدن به منظور افزایش میزان مقاومت و ترمیم بافت آن ها، نیاز به ماده معدنی کلسیم دارند. ارده کنجدی موجود در دسر حمص، حاوی ماده معدنی کلسیم می باشد. همچنین در این نوع دسر متفاوت، مواد معدنی مفید دیگری برای مفاصل انباشته شده اند که میتوانند باعث پیشگیری از ایجاد بیماری های مفاصلی همچون آرتروز یا پوکی استخوان شوند.
 افرادی که مبتلا به کمبود آهن و بیماری کم خونی هستند، لازم است به جای مصرف داروهای شیمیایی، دسر حمص را جایگزین آن ها نمایند تا تاثیر معجزه آسای آن را مشاهده نمایند.
 دسر حمص میتواند در زمینه ی افزایش تولید گلبول های قرمز خون نقش مفیدی را ایفا نماید.


کلام آخر:


مصرف دسر حمص برای افرادی همچون سالمندان، کودکان و بیمارانی که دوران نقاهت را سپری می کنند، الزامیست؛ زیرا چنین افرادی که از سیستم ایمنی ضعیفی برخوردار هستند و ممکن است در مدت زمان کوتاهی به صورت مکرر بیمار شوند. همچنین میزان املاح بدن آن ها کم بوده و ممکن است در برخی مواقع، دچار کمبود آن ها شوند. البته لازم به ذکر است برای تولید دسر حمص، نیاز به ارده کنجدی اصل و ارگانیک می باشد. در صورتی که از ارده کنجدی صنعتی در تهیه ی آن استفاده شود، نه تنها برای بدن موثر نیست بلکه از عوارض بالایی هم برای آن برخوردار است. بهتر است برای تهیه و خرید ارده کنجدی، نزد فروشگاه های معتبر در سراسر کشور مراجعه نمائید. همچنین می توانید از وبسایت های معتبر همچون ترنگ استفاده نموده و اقدام به خرید اینترنتی ارده و دیگر محصولات کنجدی نمائید. هدف ما از تهیه ی مقاله فوق، قرار دادن اطلاعاتی در زمینه ی ذکر خواص دسر حمص بود؛ امیدواریم که با مطالعه ی آن ها، اطلاعات مفیدی را به دست آورده و مورد استقبال شما کاربران گرامی واقع شده باشد. خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه ی مقالات منتشر شده از وبسایت ترنگ در اختیار ما قرار دهید تا با استفاده از آن ها خدمات بهتر با کیفیت بالاتر عرصه نمائیم.


پیشنهاد میکنیم از مقاله خواصی از شیره انگور که خیلی ها نمیدانند؟(قسمت اول) دیدن کنید.




خرید روغن کنجد

 

خرید روغن کنجد





خرید ارده

 

خرید ارده

 





خرید حلواارده 

خرید حلوا ارده

 





خرید شیره انگور 

خرید شیره انگور

 





خرید حلواشکری 

خرید حلواشکری

 



تعداد نظرات : 0