لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

آشنایی با روش تولید حلواارده سنتی و صنعتی و تفاوت های آن

فراورده ای شناخته شده و مقوی از دانه های کنجد می باشد، اصلی ترین عنصر تشکیل دهنده حلوا ارده، ارده و شکر می باشد.
تولید حلوا ارده به روش های متفاوتی انجام می شود در این مقاله سعی می کنیم شما را با نحوه تولید حلوا ارده سنتی و صنعتی آشنا کنیم .با ماه همراه باشید.



تولید حلواارده صنعتی:



1 - تولید شیرین کننده حلوا ارده (شیره خشک) حرارت دادن شکر و گلوکزبه مقدار لازم تا رسیدن و تولید شیره و افزودن اسیدسیتریک به شیره
2 – پخت شربت: پخت شربت از طریق یک دستگاه دوجداره ای انجام می شود که بخار دوجداره بیرونی آن جریان دارد.
3 – مخلوط کردن عصاره چوبک: عصاره چوبک صرفاً جهت سفیدشدن شیره شکر که این فرآیند تقریباً 5% ساعت بعد از حرارت دادن انجام می شود.
4 – مخلوط کردن شیره به دست آمده در مراحل قبل وارده.... تقریباً به میزان مساوی در دیگ های نسبتاً بزرگ شیره وارد و مخلوط شده و رشته هایی همانند نخ ایجادشده که به آن حلوا ارده گفته می شود.
5 - مرحله آخر اضافه کرده هل و وانیل و ...
6 – بسته بندی به دو روش کاغذ متا لایز و ظرف های پلاستیک(جهت خرید آنلاین حلواارده کلیک کنید)



تولید حلوا ارده سنتی:



1- تولید شیرین کننده شیره خشک همانند روش حلوا ارده صنعتی، تفاوتی که در این روش با روش سنتی دارد این است که میزان شکر در شیره به 93-90 می رسد.
2- ترکیب سفیده تخم مرغ با عصاره چوبک: در این مرحله برای تولید 300 کیلو ارده، 4 لیتر عصاره چوبک و 2 لیتر سفیده تخم مرغ با هم ترکیب شده تا محلول خامه ای شکل بوجود آید.
3- اضافه کردن عصاره چوبک و سفیده تخم مرغ به شیره خشک .... که به مدت 2 مخلوط شده و به دلیل تبخیرشدن آب شیره، شیره شکننده می شود.
4- مخلوط کردن ارده با شیره شکر که با استفاده از آب چوبک سفید شده است .... تقریباً به میزان مساوی ارده شیره شکر سفید مخلوط شده و در نهایت رشته های داغ نخ مانندی ایجاد شده که به روش سنتی سعی می شود که این نخ ها از بین رود. در داخل محلول شود که این کار با تکان دادن این محلول انجام می شود.
5- اضافه کردن طعم دهنده در بیشتر اوقات هل
6- بسته بندی حلوا ارده در ظرف های پلاستیکی



پیشنهاد میکنیم از مقاله معجزه ای به نام شیره انگور دیدن کنید.


خرید روغن کنجد

 

خرید روغن کنجد





خرید ارده

 

خرید ارده

 





خرید حلواارده 

خرید حلوا ارده

 





خرید شیره انگور 

خرید شیره انگور

 





خرید حلواشکری 

خرید حلواشکری

 



تعداد نظرات : 0