لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

خواص شگفت انگیز ارده و عسل

همانگونه که میدانیم ارده فواید بسیار زیادی دارد و از نظر طبع سنتی دارای طبع بسیار گرمی است. همچنین عسل نیز ماده غذایی بسیار سودمندی است که از نظر طبع سنتی طبع سردی دارد.


از آنجایی که افراد مختلف مزاج‌های مختلفی دارند، نمی‌توانند این مواد غذایی را در فصول مختلف بصورت مجزاء استفاده کنند. چون سبب مشکلات زیادی می‌شود. بطور مثال افرادی که دارای طبع گرمی هستند نمی‌توانند از ارده در فصل تابستان استفاده کنند و یا بالعکس افرادی که در طبع سردی هستند بدلیل اینکه احساس سرمای بیشتری می‌کنند نمی‌توانند در فصل زمستان از عسل استفاده کنند. از این رو می‌توان از ترکیب بی نظیر عسل و ارده استفاده کرد که طبع معتدلی دارد و بدین صورت اکثر افراد می‌توانند از این ترکیب فوق‌العاده استفاده کنند.

 خواص ارده و عسل


از خواص فوق‌العاده این ترکیب می‌توان به درمان رماتیسم، آرتروز و بیماری‌های مفصلی (بدلیل وجود کلسیم در ارده)، حل نارسایی‌های کبد و کلیه، سبب تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش کلسترول بد خون، مصرف متعادل برای بیماران قلبی عروقی مفید است، رفع کم‌خونی که یکی از رایج‌ترین بیماری‌های در حال حاضر است، تقویت قوای جسمانی و نیروی جنسی بدلیل دارا بودن انرژی بالا، پیشگیری از سرطان بدلیل وجود انتی اکسیدان‌های فراوان، برطرف بی حسی و کرختی، سبب گرم شدن بدن می‌شود که به نوبه خود برای بیمارانی که بیماریشان بدلیل سرد شدن مزاج است شفابخشی مفید است، کاهش فشار خون بالا، بالا بردن قدرت یادگیری و تقویت حافظه برای کودکان و تاثیر مثبت در تسکین درد.

طرز تهیه ارده و عسل


طرز تهیه ارده و عسل به اینگونه است که ابتدا ارده و عسل را به میزان مساوی (بسته به ذائقه) با همدیگر مخلوط کرده و تا جایی به هم میزنیم که دو ماده بصورت کامل با هم ترکیب شده باشند و تشخیص هر کدام بصورت جداگانه امکان‌پذیر نباشد. سپس این مخلوط را در یخچال قرار داده و به عنوان صبحانه و یا میان وعده استفاده می‌کنیم.

امیدواریم از این مقاله استفاده لازم را برده باشید پیشنهاد میکنیم مقاله های زیر را نیز دنبال فرمایید:

خواص حلواارده

خواص روغن کنجد

خواص ارده

تعداد نظرات : 0