لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

طرز تهیه شیک ارده با شکلات

ارده یک خوراکی بسیار خوشمزه با طبعی گرم است که از تفت دادن و کوبیدن شدن دانه های کنجد بدست می آید. این خوراکی خوشمزه را می توانید در تمامی وعده ها و میان وعده های غذایی خود بصورتی تکی یا همراه با انواع شیره ها نظیر شیره انگور ویا با عسل مصرف کنید. همچنین می توانید از ارده برای پختن برخی غذاهای لبنانی، ارمنی، یونانی، ترکی، عراقی، مغربی و بلغاری استفاده کنید. بهترین و مرغوب ترین ارده را می توانید از شهرهای یزد، اردکان، خمین  و ملایر تهیه و نوش جان کنید.

در مقالات قبلی که از همین وب سایت منتشرشده دستور پخت بعضی از غذاها و دسرها را داده ایم اکنون در این مقاله قصد داریم برای شما عزیزان طرز تهیه شیک ارده همراه با شکلات و موز را آموزش دهیم و توصیه می کنیم اگر شماهم طعم ارده را در کنار ظعم های شیرین دوست دارید حتما این شیک را امتحان کنید. طرز تهیه این شیک بسیار راحت بوده و با کمترین مواد اولیه می توانید طعمی خوشمزه و متفاوت را تجربه کنید.  

مواد لازم برای تهیه 1 لیوان شیک ارده شکلات:


2 قاشق غذاخوری ارده
1 عدد موز
1 قاشق غذاخوری شکلات پودر شده
1قاشق چایخوری اسانس وانیل



دستور پخت شیک ارده و شکلات:


ابتدا موز را پوست گرفته سپس خورد کنید و به همراه بقیه مواد اولیه درون مخلوط کن بریزید تا بخوبی با یکدیگر مخلوط شوند. اکنون شیک شما اماده است آن را داخل لیوان سرو سپس نوش جان کنید. ضمنا درصورت تمایل می توانید ابتدا آن را داخل یخچال قرار دهید سپس میل کنید.
همچنین می توانید با توجه به سلیقه و طبع بدنی خود همراه با موادی که درون مخلوط کن میریزید خرمای خورد شده نیز استفاده کنید. تا شیک شما خوشمزه تر شود.


ارده به تنهایی دارای طبع گرمی است و مخلوط کردن آن با موز، خرما و دیگر مواد ذکر شده دربالا باعث می شود یک میان وعده کامل، مقوی و سرشار از انرژِی باشد. مصرف بیش از حد این شیک برای افرادی که دارای مزاج گرم هستند توصیه نمی شود.

امیدواریم که این شیک فوق العاده خوشمزه را درست و نوش جان کنید و از طعم خوشمزه آن لذت ببرید. خوشحال می شویم از اینکه نظرات و پیشنهادات خود را با ما درمیان بگذارید.

پیشنهاد می کنیم از مقاله زیر دیدت فرمایید:

بدون نیاز به شکر حلواارده درست کنید




 

روغن کنجد و مزایای آن






 

ارده و خواص آن

 





 

حلواارده و خواص آن

 



تعداد نظرات : 0